HP Polska zakończyło integrację z polskim oddziałem 3Com

Firma ta została przejęta przez HP jesienią 2009 r. Fuzja - na całym świecie - obejmowała opracowanie nowej oferty produktowej, organizację kanału sprzedaży oraz powołanie nowych struktur w ramach HP.

Integracja rozpoczęła się w kwietniu po uzyskaniu zgody regulatorów na przeprowadzenie transakcji w Stanach Zjednoczonych, a także w Chinach, gdzie 3Com był właścicielem marki H3C - spólki joint venture z Huawei. "Polska, podobnie jak inne kraje, miała dwa miesiące na wdrożenie nowej organizacji po przejęciu w życie" - mówi Adam Książek, szef działu sieciowego w HP Polska. Do oferty HP trafiły rozwiązania 3Com, H3C oraz Tipping Point. Znany do tej pory pod marką HP ProCurve dział rozwiązań sieciowych w HP będzie się nazywał od teraz HP Networking. Dzięki dołączonym do oferty nowym produktom, HP uzupełnia ofertę o routery i rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa sieci (Tipping Point to marka znana na rynku systemów wykrywania i zapobieganiu włamaniom IPS/IDS), a także o przełączniki high-end, mniejsze przełączniki dedykowane do sieci w małych i średnich firmach oraz rozwiązania dla sieci bezprzewodowych. HP przejęło także serwis urządzeń 3Com i będzie realizować go we własnym programie serwisowym.

Prace nad organizacją nowego kanału sprzedaży ułatwiał fakt, że zarówno dystrybutorzy i partnerzy obu firm mieli w ofercie rozwiązania zarówno 3Com jak i sieciowe produkty z rodziny ProCurve. Efektem przejęcia jest połączenie sił dostawców z drugą i trzecią pozycją rynkową, również w Polsce. Na razie większościowy udział pozostaje nadal w ręku Cisco, które jednak wraz z HP będą kontrolować teraz niemal 90% rynku. Nie ma jednak wątpliwości, że ruch HP jest sygnałem, że zamierza z Cisco walczyć o klientów.

Zobacz również:

  • Cisco wzmacnia bezpieczeństwo dwóch platform sieciowych
  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania
  • Apple po 16 latach może zmienić kultowy element iPhone'a

"Dajemy klientom realną alternatywę w wyborze dostawcy sprzętu sieciowego" - mówi Adam Książek i dodaje, że do tej pory klient poszukujący rozwiązań LAN, WAN i bezpieczeństwa musiał sięgać po oferty dwóch lub trzech dostawców, jeżeli nie chciał sięgać po rozwiązania lidera rynku. "Proponujemy rozwiązanie end to end także dla centrów danych, uzupełniając teraz ofertę infrastruktury konwergentnej HP (HP Converged Infrastructure) o warstwę komunikacyjną" - mówi szef działu sieciowego w HP. Po 5 lipca br. znane będą szczegóły dotyczące decyzji personalnych związanych z przejęciem 3Com, ostatecznego kształtu organizacji oraz kanału sprzedaży. Rozpocznie się także kampania promocyjna nowej sieciowej oferty.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200