Efektywność IT niejedno ma imię

Motywem przewodnim majowego spotkania Klubu CIO była efektywność wykorzystania zasobów informatycznych w firmach polskiego sektora finansowego.

Spotkanie zatytułowane "Pionierzy. IT w sektorze finansowym" rozpoczęła sesja Q&A poświęcona efektywnej komunikacji wewnętrznej pomiędzy działami IT a służbami prasowymi i PR oraz działami biznesowymi w sytuacji awarii systemów bankowości internetowej. Temat nieustannie aktualny.

Michał Macierzyński, dyrektor Biura Innowacji z PKO BP, przypomniał skalę zagrożeń związanych z przerwą w funkcjonowaniu systemów bankowości internetowej, wskazując, że szczególnie w obliczu rozwoju rynku i usług oferowanych w tym kanale, awarie muszą się zdarzać. Piotr Gawron, dyrektor zarządzający Banku Pocztowego, opowiadał o tym, jak budować otwartą strategię komunikacji na temat awarii. Wspominał m.in. o praktyce organizowania sieci "ambasadorów IT" w poszczególnych działach banku. Udrażniają oni komunikację w sytuacji kryzysu, filtrując bardziej technologiczny przekaz IT do biznesu, ułatwiając jego zrozumienie i przekazanie z kolei informacji klientom. Magdalena Ossowska-Krasoń, rzeczniczka Banku Pocztowego, wyjaśniała, jakiej informacji potrzebuje od IT. Oboje zadeklarowali, że każde źródło informacji o awarii jest w obecnych uwarunkowaniach cenne. Dlatego opracowano także model pozyskiwania informacji od klientów. Zamiast ścigać się z internautami, oczekuje się od nich szybkiej informacji o nieprawidłowościach, aby zmierzyć się z nimi.

W podsumowaniu wystąpił Piotr Czarnowski, założyciel pierwszej agencji PR w Polsce, który bardzo przychylnie wypowiadał się o zarysowanym modelu komunikacji wewnętrznej w banku Pocztowym, zaznaczając jednak, że taki transparentny i efektywny podział zadań oraz kompetencji w procesie komunikacji nie jest jeszcze standardem w polskim sektorze finansowym.

Technologia i organizacja

W bloku wystąpień poświęconych technologicznym i organizacyjnym uwarunkowaniom zagadnienia efektywności IT w bankach jako pierwszy głos zabrał Piotr Sobstyl, Business Development Manager, Intel Corporation. Obszernie omawiał zasady działania estymatora zwrotu z inwestycji informatycznych dla firm, jako narzędzia wspierającego szefa IT w jego negocjowaniu z biznesem projektów związanych z rozwojem albo modernizacją infrastruktury IT. Bezpośrednio do zagadnienia, które pojawiło się w temacie debaty nawiązał Artur Cyganek, Country Manager Poland, Citrix Systems. Swoje wystąpienie zilustrował przykładem wdrożenia wirtualizacyjnego w BNP Fortis Paris Bank, przedstawiając je jako przykład pionierskiego na skalę całej gospodarki, właśnie pod względem efektywności, projektu IT. Jako ostatni w tej części spotkania wystąpił Tomasz Mnich, który w oparciu o swoje doświadczenia, m.in. z Getin Banku, Roche i Lukas Banku, opowiadał o technikach zarządzania zespołem pozwalających zmotywować pracowników IT, uwalniając ich potencjał oraz stworzyć efektywne relacje z biznesem. Jak wynikało z jego wystąpienia, praktyka działań na rzecz efektywności wymaga często w ogóle udrożnienia pracy IT, poprzez zdjęcie klinczu, w jaki wpadają organizacje IT i biznesu skupione na własnych celach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200