SAP: nowa strategia, nowe produkty

Firma odchodzi od monolitycznych systemów ERP. Inni producenci systemów biznesowych zrobili to jednak wcześniej. Gdzie więc tkwić ma przewaga firmy?

Poza typowymi systemami biznesowymi, filarami nowej strategii SAP mają być rozwiązania oferowane w modelu usługowym oraz te, przeznaczone dla urządzeń mobilnych. Niemiecki koncern chce też - bardziej niż do tej pory - zabiegać o zaufanie klientów. Kluczem do sukcesu ma być nowa strategia SAP, która zakłada, że rozwiązania niemieckiego producenta mają być dostępne "na dowolnym urządzeniu, w każdym miejscu i w każdym czasie". Niemiecki gigant chce również zerwać z wizerunkiem producenta systemów klasy ERP. W realizacji tego planu pomóc ma wykorzystanie popularnych dziś haseł, idei i technologii, od cloud computing począwszy. SAP ma być także bardziej otwarty na dialog z klientami i współpracę technologiczną z partnerami.

Zdaniem wielu osób, w ofercie SAP brakowało systemu zintegrowanego z prawdziwego zdarzenia, oferowanego w modelu usługowym. Po cichu przyznawali to też przedstawiciele niemieckiej firmy. Sytuacja ta miała zmienić się wraz z premierą - zapowiadanej od trzech lat - platformy SAP Business ByDesign. To pierwszy system SAP opracowany z myślą o modelu usługowym. Nietrudno zgadnąć, że ogłoszenie zakończenia prac nad nowym systemem było jednym z ważniejszych wydarzeń tegorocznej konferencji SAPPHIRE. Zaprezentowano jednak głównie możliwości - opartego na rozwiązaniach linii Business Objects - modułu analitycznego ByDesign. Innych modułów funkcjonalnych nowego środowiska nie pokazano. Nowe oprogramowanie znajdzie się w ofercie SAP pomiędzy produktami linii Business One i Business All-in-One. Pod koniec lipca br. z nowego systemu korzystać mają klienci SAP ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Wlk. Brytanii, Francji, Chin i Indii. Taki podział rynku ma obrazować priorytety rynkowe niemieckiego koncernu. Globalna dostępność oprogramowania zapowiadana jest na początek 2011 r.

Ujawniono również informacje na temat oprogramowania, które zajmie miejsce platformy CRM On Demand. System - znany pod nazwą Sales-On-Demand - ma być połączeniem wybranych funkcjonalności i technologii zaczerpniętych z innych linii produktowych SAP. Wedle zapewnień, oprogramowanie zawierać będzie zintegrowane mechanizmy wspierające pracę zespołową, a model pracy zespołowej ma być wzorowany na rozwiązaniach oferowanych przez Salesforce.com. Do oferty niemieckiej firmy dołączyło też oferowane w modelu usługowym rozwiązanie wspierające pracę zespołową - platforma SAP StreamWork. Ciekawostką jest fakt, że możliwości analityki systemu SAP ByDesign pokazano na terminalach Apple iPad. Urządzeń takich było na konferencji SAP mnóstwo. Nie bez powodu, przez wszystkie przypadki odmieniano bowiem słowo "mobilność".

Zapowiedziano również modernizację mechanizmów wprowadzania aktualizacji do oprogramowania SAP. Rozszerzona zostanie idea zbiorczych pakietów aktualizacyjnych, m.in. dla rozwiązań linii Business Suite, Business Objects i NetWeaver. Nowe mechanizmy mają pozwalać na mniej uciążliwe wprowadzanie nowych funkcjonalności i wersji systemów SAP.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200