BI w służbie sprzedaży i marketingu
- Piotr Waszczuk,
- 25.05.2010
Powszechne będzie tworzenie i analizowanie wzorców zachowań konsumentów. Granice pomiędzy rozwiązaniami CRM i systemami analitycznymi będą się zacierać.
Systemy analityczne wrosły w biznes na dobre, choć biznes nadal nie zawsze umie wykorzystać pełnię ich możliwości. Osiągnięcie większych korzyści zwykle wymaga zmian organizacyjnych i procesowych. Tymczasem systemy Business Intelligence ewoluują w stronę kompleksowych platform gromadzących, agregujących i przetwarzających informacje z różnych obszarów biznesu. Mechanizmy analityczne czerpią dane wprost z sieci społecznościowych oraz systemów logistycznych. Sięgają bezpośrednio w głąb kanałów komunikacji z klientami i kontrahentami. Tak dalekiej integracji systemów wspierających zarządzanie ze źródłami informacji wykraczającymi poza jeden proces biznesowy i poza jedną organizację nie było nigdy wcześniej. Otwiera to drogę do nieprzebranych wręcz analiz i prognoz na temat wszystkiego, co może mieć wpływ na prowadzoną działalność. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się dziś analizy dotyczące sprzedaży i obsługi klienta.
1. Analityka in-memory
2. Kolumnowe systemy zarządzania bazami danych (CODB)
3. Software as a Service i Cloud Computing
4. Nowe sposoby wizualizacji prezentacji danych
5. Zintegrowane mechanizmy wyszukiwania danych
6. Mobilne systemy analityczne
7. Integracja informacji
8. Analiza scenariuszowa what-if
9. Systemy zarządzania danymi analitycznymi
Źródło: Gartner
Analityka na nowo...
Rynek biznesowych rozwiązań analitycznych jest uznawany za jeden z najbardziej perspektywicznych, ale i najszybciej zmieniających się. Ewolucja systemów BI nie ustaje. Podobnie jak w przeszłości systemy klasy ERP, tak dzisiaj oprogramowanie analityczne zyskuje na elastyczności, modularności i szybkości działania. Często wykorzystuje się nowe technologie związane z eksploracją, agregacją i kontrolą jakości danych oraz integracją informacji.
Coraz rzadziej systemy analityczne funkcjonują w oderwaniu od innych rozwiązań biznesowych. Wykorzystanie analityki biznesowej powoduje zmiany w modelu zarządzania na wszystkich szczeblach organizacji. Mówi się m.in. o strategiach opartych na wzorcach zachowań konsumentów, technikach optymalizacji procesów decyzyjnych, a nawet sterowaniu organizacją pod kątem bieżących i przewidywanych zmian rynkowych.