HP przejmuje Palma za 1,2 mld USD
- (kp),
- 11.05.2010
Transakcję poprzedziła lawina plotek i spekulacji na temat potencjalnych nabywców pioniera kieszonkowych komputerów.
Wprowadził je na rynek w połowie lat 90. Wszystko wskazuje na to, że HP nabyło Palma aby uzyskać dostęp do technologii, których rozwój kosztowałby firmę o wiele więcej. W 2009 r. Palm wypuścił nowy system operacyjny WebOS dla urządzeń mobilnych, z którego korzystają dwa modele telefonów. Potwierdza to fakt, że firma zdecydowała się oprzeć na nim własne tablety rezygnując z Windows 7.
Przejęcie powinno dać Palmowi zastrzyk gotówki potrzebnej do rozwoju nowych technologii. HP deklaruje zwiększenie nakładów na badania i rozwój - obecnie Palm inwestuje w ten obszar 190 mln USD rocznie - oraz na sprzedaż i marketing. Dzięki przejęciu Palma HP ma zamiar mocniej zaznaczyć obecność nie tylko na rynku smartfonów, ale także tabletów i innych urządzeń przenośnych. Analityk rynku Jack Gold uważa, że rynek tabletów może być kluczowy dla wzrostu HP. Stają się one bowiem powoli urządzeniami zapewniającymi dostęp do Internetu, a coraz więcej firm decyduje się kupować usługi w modelu cloud computing. Obecnie na system WebOS dostępnych jest 2000 aplikacji.