Trzy firmy, jeden system
- Piotr Waszczuk,
- 16.03.2010
Wdrożenie nowej platformy biznesowej jest kolejnym etapem rozwoju działalności firmy AB w regionie Europy Środowo-Wschodniej. Z systemu dostarczonego przez QAD będzie korzystać ponad 600 użytkowników.
Mija dwa i pół roku odkąd wrocławska firma AB przejęła działającą w Czechach i na Słowacji firmę AT Computers Holdings. Zakup jednej z największych firm branży IT miał pozwolić na wykorzystanie efektu skali i umocnienie pozycji rynkowej AB. Choć akwizycja utorowała wrocławskiej firmie drogę do pozycji lidera segmentu dystrybucji sprzętu teleinformatycznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, przed Grupą nadal wiele korzyści synergicznych. Realizację tego celu utrudniał brak spójnego systemu informatycznego w poszczególnych spółkach.
W czeskiej i słowackiej spółce AB nadal utrzymywana jest infrastruktura informatyczna korzeniami sięgająca działalności AT Computers Holdings. Swoje lata ma też rozwiązanie działające w centrali AB. Oprogramowanie firmy QAD od lat wspiera działalność wrocławskiej spółki. Podobnego wsparcia brakuje jednak firmom należącym do AT Computers Holdings. Całej Grupie AB brakuje zaś jednolitego narzędzia umożliwiającego planowanie sprzedaży oraz pełną konsolidację danych finansowo-księgowych. W przyszłym roku ten stan rzeczy ma ulec zmianie.
Jeden system, trzy spółki
Podstawą do selekcji nowego systemu dla Grupy QAD była m.in. dokumentacja zawierająca istotne kryteria oraz następujące w dalszej kolejności prezentacje możliwości konkurencyjnych rozwiązań. "Wybraliśmy system QAD, ale zgodnie z dobrymi praktykami wcześniej zrobiliśmy przegląd rozwiązań dostępnych na rynku. Rozważaliśmy wdrożenie systemów firm: IFS, Microsoft, SAP, Oracle i QAD właśnie" - wspomina Bartosz Budrewicz.