Globalnie dla lokalnych

Poza stałym rozwojem oferty, strategia Oracle w segmencie ERP zakłada ścisłą współpracę z partnerami i wsparcie dla rozwoju innowacyjnych zastosowań własnych technologii.

"Chcemy dostarczać zintegrowanych, spójnych rozwiązań, wspierających każdy obszar działalności biznesowej" - mówił w listopadzie ubiegłego roku Michel Clement, wiceprezes Oracle na region Europy Środkowej. Te słowa dobrze oddają strategię biznesową Oracle. Wsparcie ma jednak w coraz większym stopniu wykraczać poza obszar narzędzi wspomagających biznes. Oracle chce być globalnym partnerem dla lokalnych firm.

Polityka informacyjna Oracle jest bardzo restrykcyjna. Amerykański gigant nie podaje wyników w rozbiciu na działalność oddziałów lokalnych. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że kończący się pierwszy kwartał jest w polskim oddziale Oracle oceniany pod względem wyników finansowych jako porównywalny z tym, co zostało osiągnięte rok temu. Wśród najważniejszych kontraktów i projektów realizowanych przez Oracle Polska w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wymieniane są m.in.: uruchomienie systemu Oracle EBS w Raiffeisen Bank Polska i firmie Konex, wdrożenie Oracle BI w firmach Komfort, Dajar i Emperia oraz pakietu Hyperion w Empik Media & Fashion oraz w BZ WBK.

Rodzina coraz bardziej liczna

"Chcemy dostarczać zintegrowanych, spójnych rozwiązań, wspierających każdy obszar działalności biznesowej" - mówił w listopadzie ubiegłego roku Michel Clement, wiceprezes Oracle na region Europy Środkowej.

Gros przychodów amerykańskiego giganta, to wpływy związane ze środowiskiem bazodanowym Oracle. Istotne są też jednak wpływy z tytułu sprzedaży i utrzymania oprogramowania klasy ERP. Oferowane przez Oracle systemy ERP wykorzystywane są przede wszystkim przez większe firmy - te całkowicie lokalne, ale i polskie oddziały międzynarodowych koncernów. I chociaż liczba polskich klientów Oracle systematycznie rośnie, to duża część wpływów z tytułu sprzedaży i utrzymania oprogramowania klasy ERP zasila budżety innych oddziałów. Podobny problem mają niemal wszyscy, obecni w Polsce dostawcy zagranicznych systemów ERP.

Do rodziny aplikacji biznesowych Oracle zaliczają się dziś m.in. systemy: Oracle E-Business Suite, PeopleSoft Enterprise, Siebel, JD Edwards, Hyperion i Primavera. Każdy z nich zawiera dziesiątki rozwiązań zaczerpniętych z mniejszych rozwiązań, kolejno kupowanych przez amerykańskiego giganta. Ostatni rok przyniósł kilkanaście takich transakcji w obszarze oprogramowania biznesowego. Tylko od początku br. Oracle wchłonął lub zapowiedział taki zamiar wobec firm: Silver Creek Systems, Convergin i AmberPoint. Ich rozwiązania mają posłużyć do rozbudowania funkcjonalności zintegrowanych systemów w zakresie odpowiednio: integracji danych produktowych, obsługi niejednorodnych, rozległych sieci operatorskich opartych na różnych platformach sprzętowych oraz zarządzania architekturą SOA.

Do samodzielnej parametryzacji

Za jeden z ważniejszych produktów Oracle w segmencie ERP w Polsce uznawany jest system JD Edwards EnterpriseOne. System w nowej wersji, oznaczonej numerem 9.0, to m.in. rozszerzenia w obszarach zarządzania finansami, łańcuchem dostaw i kadrami oraz funkcje przydatne w przemyśle maszynowym i budowlanym, spożywczym, w branży nieruchomości, w produkcji przemysłowej i w sektorze usług profesjonalnych. Wśród nowości jest też moduł dedykowany zarządzaniu projektami, m.in. w przemyśle maszynowym i budownictwie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200