Plan zrealizowany!

Kierownictwo BPSC zalicza ubiegły rok do udanych. Mimo nie najlepszych prognoz, obroty śląskiej firmy były niemal o jedną czwartą lepsze niż przed rokiem.

"To był trudny rok, ale dzięki pracy i szczęściu nieco lepszy od wcześniejszego. Nasz ubiegłoroczny plan w stosunku do roku 2008 był dość asekuracyjny, ale generalnie wszystko się udało" - mówi Ignacy Miedziński, prezes BPSC.

Ubiegłoroczna dynamika wzrostu wpływów BPSC ze sprzedaży licencji nie była niższa niż w 2008 roku, mimo zachowawczej polityki największych firm. "Najlepiej sytuacja wyglądała w przypadku sprzedaży licencji średnim przedsiębiorstwom, w tym również dotychczasowym klientom BPSC" - mówi Henryk Klimek, wiceprezes zarządu BPSC ds. sprzedaży. Ma to być m.in. potwierdzenie wcześniejszych prognoz zakładających, że część firm wykorzysta okres spowolnienia gospodarczego do modernizacji zaplecza IT. W skali roku wzrosły też wpływy z tytułu usług powiązanych. Zeszłoroczne przychody BPSC wyniosły ogółem niemal 63 mln zł. To o 12 mln więcej niż rok wcześniej. "To był trudny rok, ale dzięki pracy i szczęściu nieco lepszy od wcześniejszego. Nasz ubiegłoroczny plan w stosunku do roku 2008 był dość asekuracyjny, ale generalnie wszystko się udało. W tym roku będziemy starali się utrzymać średnie tempo rozwoju Grupy na poziomie 20 proc." - mówi Ignacy Miedziński, prezes BPSC. Według niego, firma będzie kontynuować obrany kierunek rozwoju. Zmiany czekają zaś sieć partnerów handlowych BPSC oraz system Impuls 5.

BPSC współpracuje dziś z grupą 15 partnerów handlowych. Zarówno liczba firm partnerskich, jak i skład tej grupy na przestrzeni ostatnich lat tylko nieznacznie się zmieniał. Jednocześnie przedstawiciele spółki zapowiadają stopniowy wzrost liczby partnerów handlowych. "Kiedyś inicjatywa była głównie po naszej stronie. Teraz widzimy większe zaangażowanie ze strony potencjalnych partnerów" - mówi Ignacy Miedziński. Jego zdaniem, ubiegły rok pokazał, że kończy się czas oprogramowania oferowanego przez wiele mniejszych spółek, które dziś szukają sposobu na utrzymanie pozycji rynkowej. Takim sposobem ma być m.in. nawiązanie współpracy handlowej z większym partnerem i oparcie partnerstwa na dotychczasowej grupie klientów. "Marka BPSC jest coraz cenniejsza" - podkreśla prezes spółki. W 2010 liczba partnerów handlowych BPSC ma wzrosnąć o trzy kolejne podmioty.

Branżowa przebudowa systemu

Zdaniem przedstawicieli spółki, rozwój oprogramowania ma być ukierunkowany na potrzeby branż: logistycznej, handlowej, produkcyjnej oraz energetycznej. Już dziś intensywnie rozwijana jest funkcjonalność systemu, m.in. w zakresie obsługi magazynów wysokiego składowania i sprzedaży bezpośredniej. Umocnieniu rynkowej pozycji oprogramowania Impuls 5 wśród przedsiębiorstw produkcyjnych sprzyjać mają też nowe mechanizmy zarządzania produkcją z poziomu hali produkcyjnej z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju terminali przemysłowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200