Sprawdzamy tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwarki?

Jak twierdzą przedstwaiciele agencji interaktywnej Artefakt w Polsce 85% wejść z wyszukiwarek na strony WWW pochodzi z pierwszej strony wyników. Wagę pozycjonowania potwierdzają również badania iCrossing. Według nich przeciętnie aż 95% wejść na stronę pochodzi z pierwszej strony wyników.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotnym elementem strategii promocji marki w sieci. Z analizy iCrossing wynika, że, w zależności od wyszukiwarki, odsetek wejść z drugiej i trzeciej strony wyników wyszukiwania kształtuje się od 1,6% do 3,4%. Przewaga wejść z pierwszej strony organicznych wyników wyszukiwania jest ogromna. Nasuwa się wniosek, że internauci prawie w ogóle nie wchodzą na kolejne strony.

Sprawdzamy tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwarki?

Na podstawie statystyk rocznych wejść na blisko 100 stron firmowych, w oparciu o kilkaset losowo wybranych fraz, specjaliści agencji Artefakt, przygotowali zestawienie prezentujące odsetek wejść z poszczególnych stron wyników wyszukiwania Google. "Z naszej analizy wynika, że w naszym kraju przewaga ruchu z pierwszej strony jest nieco mniejsza niż wynika z raportu iCrossing. Liczba wejść z wyników na poszczególnych stronach zależy też od frazy oraz branży." - mówi Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt.

W przypadku wyrazów bardzo niszowych, dla których dokładność wyników bywa mniejsza, internauci są skłonni przeglądać więcej stron wyników, aby znaleźć dokładnie to czego poszukują. Większą liczba wyników przeglądają także osoby planujące zakup towaru lub usługi o długim czasie decyzyjnym np. osoby planujące zakup mieszkania.

Marketerzy dostrzegają wagę SEO (Search Engine Optimization). Rosnące zainteresowanie pozycjonowaniem widoczne jest w wynikach ostatnich badań Society od Digital Agencies "2010 Digital Marketing Outlook“. SEO, obok zwiększenia obecności na serwisach społecznościowych i udoskonalenia infrastruktury, jest działaniem, na które firmy mają zwiększyć swoje budżety w 2010 roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200