Operacja rekrutacja

Zapotrzebowanie na specjalistów IT w Polsce nie maleje. Kolejne zagraniczne koncerny ogłaszają rozbudowę centrów ulokowanych w naszym kraju.

Jednym z nich jest Tieto Poland, które do końca 2010 r. zamierza przyjąć do pracy 300 osób. Liczba zatrudnionych wzrośnie wówczas do 1000! Kolejna fala rekrutacji to efekt pozyskania przez koncern nowych kontraktów, które będą realizowane w ośrodkach w Szczecinie i Wrocławiu. W Szczecinie spółka prowadzi prace nad rozwojem oprogramowania dla branży telekomunikacyjnej i samochodowej, a we Wrocławiu m.in. oprogramowania dla urządzeń mobilnych. Klienci Tieto to największe firmy telekomunikacyjne, ale firma planuje pozyskiwać również zlecenia z polskiego rynku. W Szczecinie Tieto planuje zatrudnić 160 osób, zwiększając liczebność zespołu do 500 osób. "Początkowe plany okazały się niewystarczające. Pojawiają się nowe zlecenia, dlatego rosną nasze potrzeby w zakresie infrastruktury i pracowników potrzebnych do ich realizacji" - mówi Mieszko Mularczyk, dyrektor działu Networks Research & Development w Tieto Poland. Około 140 pracowników firma będzie poszukiwać we Wrocławiu.

Na uczelni i w autobusie

Skala rekrutacji jest duża i stanowi poważne wyzwanie dla działu personalnego Tieto Poland. Naturalnym miejscem poszukiwania pracowników są wyższe uczelnie techniczne. W Szczecinie, specjaliści Tieto prowadzą na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym wykłady, firma proponuje pracę najlepszym dyplomantom. Spółce zależy również na zacieśnieniu współpracy z uczelniami technicznymi we Wrocławiu. Informatyka znajduje się jednak w programie innych szkół, dlatego Tieto przygotowuje szeroko zakrojoną kampanię informacyjną na billbordach, przystankach i środkach komunikacji miejskiej w Szczecinie.

"Chcemy również docierać do pasjonatów i samouków, bo takich też nie brakuje" - mówi Michał Szostkowski, Country HR Manager w Tieto Poland. Akcja przynosi skutek. Firma notuje 400 zgłoszeń miesięcznie, trzy czwarte na stanowiska w ośrodku wrocławskim. Pracownicy działu kadr Tieto Poland z pomocą dziesięciu firm rekrutujących analizują zgłoszenia pod kątem zgodności z tzw. wzorcem idealnego kandydata. Wybrani zostają zaproszeni na wstępną rozmowę kwalifikacyjną. Kolejny etap to rozmowa z przyszłym menedżerem kandydata. W zależności od stanowiska przewidziane są testy kompetencyjne i wywiady specjalistyczne.

Inwestycja w pracownika

Średnio, Tieto prowadzi miesięcznie 70 wywiadów rekrutacyjnych i przyjmuje do pracy 25 osób. Nowych pracowników obejmuje indywidualny program wprowadzający, który trwa w zależności od stopnia skomplikowania projektu i wdraża w środowisko i zasady pracy. Każdy nowozatrudniony otrzymuje mentora, który przekazuje mu wiedzę na temat technologii zasad i sposobu realizacji zadań z wykorzystaniem metodyk projektowych. Na ten element w Tieto kładzie się szczególny nacisk, aby od początku wprowadzać nowych pracowników ustalone ramy produkcji. Wszystko zależy od doświadczenia.

"Od świeżo upieczonych absolwentów nie można oczekiwać wiedzy o programowaniu jako zintegrowanym i kompleksowym procesie produkcyjnym. Tą wiedzę mają szansę zdobyć u nas. Poszukujemy osób, z wyobraźnią która pozwala w ten sposób spojrzeć na powstawanie kodu. Zrywamy ze stereotypem klepacza kodu" - mówi Michał Szostkowski. "Ponieważ spółka poszukuje ludzi młodych, stara się uwydatniać atrakcyjne dla nich elementy. Przyjazna atmosfera pracy zespołowej i dzielenia się wiedzą, ciekawe projekty dla znanych, światowych marek, dobre zaplecze socjalnie, ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym, posiłki, elastyczny czas pracy. Respektujemy także balans pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym" - wymienia dyrektor HR.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200