SAP: nie będzie zmian w zasadach wsparcia technicznego

Klienci niemieckiego koncernu znowu będą mogli wybierać między dwoma programami. Do oferty SAP wraca bowiem Standard Support.

Nie będzie również planowanej na ten rok podwyżki opłat za wsparcie. Klienci korzystający już z programu SAP Enterprise Support będą mogli pozostać w tym programie lub przejść na tańszy program wsparcia. Od 2011 r. wysokość opłat za podstawową obsługę techniczną obejmującą m.in. rozwiązywanie problemów technicznych oraz dostęp do aktualizacji i wiedzy technicznej, wyniesie 18% wartości licencji. Plan zmiany zasad wsparcia technicznego oprogramowania SAP ogłoszono w połowie 2008 r. Program SAP Enterprise Support zastąpił obowiązujące wcześniej umowy Standard i Premium. Nowa oferta wsparcia technicznego miała gwarantować usługi bardziej dopasowane do wymagań klientów oraz szerszy zakres wsparcia obejmujący m.in. proces aktualizacji oprogramowania i całodobową pomoc konsultantów. Zmiana modelu wsparcia rozpoczęła się w lipcu 2008 r. Od początku 2009 r. nowe zasady obsługi technicznej obejmują nowych klientów SAP. Równolegle wdrażane są zmiany w cenniku dla firm korzystających już z systemów niemieckiego koncernu. Przed wprowadzeniem warunków SAP Enterprise Support opłaty za utrzymanie systemów niemieckiej firmy stanowiły 17% wartości licencji. Wysokość opłat miała dla wszystkich wzrosnąć do 22% wartości licencji. Docelowo taka stawka będzie tylko za Enterprise Support.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200