Wydruki z głową
- 01.09.2009
Zamiast przesyłania listem pliku kartek, banki coraz częściej wybierają formę elektroniczną, optymalizując jednocześnie cały proces dostarczania treści dokumentów klientom.
Dokumenty drukowane w obszarze bankowości dzielimy na dwie podstawowe kategorie: wewnętrzne - wspierające procesy biznesowe (np.: wnioski kredytowe, formularze wymagane do wydania karty lub założenia konta, informacje o kliencie) oraz transakcyjne - wysyłane do klientów w związku z realizacją określonej usługi. Obie kategorie cechują się różnymi wymaganiami odnośnie bezpieczeństwa. Różne są także procedury ich obsługi i koszty.
nawet tyle na jednej wysyłce może oszczędzić bank, dzięki optymalizacji dystrybucji dokumentów.
Wyeliminować zbędne listy
Największe oszczędności można jednak osiągnąć, rezygnując z wysyłki części dokumentów w wersji papierowej. Najważniejsze dokumenty nadal będą wymagały dostarczenia w sposób tradycyjny, ale niektóre z nich można przygotować i udostępnić w postaci elektronicznej. Przykładem takiego usprawnienia może być wyposażenie systemu komunikacji z klientami w opcje umożliwiające utworzenie dowolnie kompletowanych w czasie dokumentów zawierających historię transakcji, szyfrowanie ich i wysyłanie za pomocą poczty elektronicznej lub przedstawianie na stronach systemu e-bankowości. System taki zarządza parametrami szyfrowania i przechowuje historię dokumentów, pozwalając na ponowne ich odtworzenie za wybrany okres.
Jednym z elementów optymalizacji systemu jest też przygotowanie elektronicznego archiwum dokumentów, dostarczonego klientowi na nośniki, takim jak płyta DVD. Chociaż forma przesyłki jest tradycyjna (najczęściej poczta kurierska), to dzięki zebraniu niezbędnych informacji z dokumentów na jednym nośniku, ten sposób dostarczenia informacji klientowi jest znacznie sprawniejszy od drukowania zestawień. Jest także tańszy. Przy dobrej optymalizacji i wysyłce większości dokumentów, bank oszczędza na wyciągu od 2,5 zł do nawet 50 zł.