Windows 7 w Europie droższe niż w USA?

Subskrybuj RSS A A A
29 czerwca 2009 9:21
Ludwik Krakowiak

Europejczycy zapłacą nawet o 50 procent więcej za Windows 7 niż użytkownicy w Ameryce Północnej. W wypadku wydania Ultimate różnice w cenie na niekorzyść mieszkańców Starego Kontynentu mogą być jeszcze wyższe. Wszystko dlatego, że aby zaopatrzyć się w nowy system, w Europie trzeba kupić pełną wersję - mieszkańcy USA będą mogli pozwolić sobie na aktualizację.

Kiedy Windows 7 trafi do sklepów 22 października br., w sprzedaży detalicznej znajdą się trzy wydania systemu. Ceny Windows 7 Home Premium, Professional i Ultimate wynoszą odpowiednio - w USA - 199,99, 299,99 i 319,99 USD. Przewiduje się, że największą popularność spośród nich zyska wersja Home Premium.

W Europie Windows 7 będzie rozpowszechniane w specjalnej wersji, pozbawionej przeglądarki Internet Explorer 8 (Windows 7 E zostało przygotowane z myślą o europejskich przepisach antymonopolowych - firma z Redmond próbuje w ten sposób uniknąć zarzutów o niezgodne z nimi promowanie swojej przeglądarki internetowej). Trudno mówić więc o możliwości aktualizacji z Visty czy XP, wcześniej nie było bowiem odpowiadających Windows 7 E wydań okien. Stąd też klienci w Ameryce mogą pozwolić sobie na aktualizację systemu, użytkownicy europejscy muszą kupować pełną wersję.

Na Starym Kontynencie koszt "siódemki" Home Premium wyceniono na 119,99 euro (w Wielkiej Brytanii 79,99 funtów). W przeliczeniu daje to kwotę odpowiednio 168,66 i 132,14 USD. Tymczasem oficjalna cena aktualizacji w USA, jaka ma obowiązywać po zakończeniu okresu przedsprzedaży wynosi 119,99 dolarów. Różnica wynosi więc ponad 40 % (w Wielkiej Brytanii - 10 %).

Nie lepiej wygląda sytuacja w wypadku pozostałych wersji "siódemki". Aktualizację do wydania Professional wyceniono w Ameryce na 199,99 dolarów, podczas gdy na Starym Kontynencie system będzie kosztować 285 euro/190 funtów (odpowiednio: ok. 400 i 313 dolarów). Tym samym za wersję Pro zapłacimy o 50 procent więcej niż Amerykanie. Aby zaktualizować Windows do najbardziej zaawansowanej postaci "siódemki", Ultimate, Amerykanin wyda 219,99 USD, a Europejczyk kupi ją za 299 euro (jest to aż o ponad 90 % więcej).

Sytuacja nie jest jednak tak zła, jak może się wydawać: porównanie cen pełnych pudełkowych wydań systemu oferowanych po obu stronach Atlantyku wypada zdecydowanie na korzyść Europejczyków. Tak tanio Windows 7 nie dostanie nikt na świecie. Tyle tylko, że otrzymamy produkt nieco zubożony.

Użytkownicy brytyjscy, niemieccy i francuscy będą mogli ponadto od 15 lipca składać zamówienia na Windows 7. Przedsprzedaż, podobna do tej uruchomionej po drugiej stronie Atlantyku i w Japonii, potrwa do 14 sierpnia. W ramach akcji wersję Home Premium można będzie nabyć za 50 euro, a Professional - za 110 euro.



"Na obecną chwilę nie wiadomo czy taki program ruszy w Polsce. Jeśli tylko otrzymamy taką informację, na pewno będziemy informować o tym rynek" - powiedział nam Piotr Kaniowski, rzecznik Microsoftu. "Ceny Windows 7 na naszym rynku nie zostały jeszcze ustalone, jednak można założyć, że nie będą się znacznie różniły od cen z rynku Europy Zachodniej" - dodaje przedstawiciel firmy.

Aktualizacja: 03 lipca 2009 10:28
Treść artykułu zmodyfikowaliśmy wprowadzając bardziej precyzyjne informacje o cenniku Windows 7 w Europie i Ameryce.
Aktualizacja: 30 czerwca 2009 12:09
Do treści artykułu dodano wypowiedź rzecznika Microsoftu, Piotra Kaniowskiego.

Oceń artykuł

średnio: 3.6 liczba ocen: 5

Komentarze (89)

~Gość

07-07-2009 11:20

Zgadzam się. Microsoft to monopolista. Przez to tracimy nie tylko na cenie ale także na jakości. Microsoft nie musi się ścigać w cenach i jakości, bo nie ma równego sobie konkurenta, który wymuszałby na nim walkę o klientów. Nie dlatego, że jest najlepszy ale dlatego, że kupując notebook mamy do wyboru komputer z Windows, bo bez systemu jest już w sklepach coraz mniej. Mac tylko w Apple. Kupiłem notebooka z Vistą, bo nie było opcji kupić dokładnie ten komputer w tym samym sklepie bez Visty. To jet przykre, że nawet nie ma jak z tym walczyć.

Vampiur

06-07-2009 12:58

@ 85.222.115.168 głowa cie boli? "oczywiscie, że możesz zrezygnować z Windows - dowolne szkodzenie" jakie szkodzenie? jesteś ograniczonym trollem. Ten marketing ms to już ci wsiąkł między zwoje i przeżarł wszystko co myślało do tej pory. Co do tematu może bym się szarpnął na kupno 7mki jeśli by kosztowała 200-300 zł bo więcej za produkt który ma notatnik i kalkulator na wyposażeniu nie widzę sensu płacić.

mario

05-07-2009 10:36

Teraz Ci co czekają na W7 niech podziękują UE za ich regulacje. Urzędnicy za pieniądze podatników robią podatnikom dobrze, tak, że ich portfel będzie jeszcze skromniejszy.

Gość

03-07-2009 10:57

Jeżeli chcecie porównać sobie zestawienie, w czym pod spodem różni się Windows XP sp3, Vista sp1 i Windows 7, to zapraszam do pobrania porównania: "[[http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=fa0177cc-7e82-4993-b0d6-fec84216dd9c]]" napisane tak prosto (tabelka), że nawet bez matury będzie zrozumiałe dla zainteresowanych. Wtedy można wejść na msdn, technet i doczytać szczegóły, sprawdzić samemu (są przykłady) i nie majaczyć, o tym, że każdy z tych systemów jest prawie taki sam bo np. ma podobny interface lub bo tak się komuś chciałoby aby tak było. Różnice dla serwerów Windows są jeszcze większe.

realista

02-07-2009 13:40

niestety windows jest monopolista i szybko sie to nie zmieni i nie ma co Kogo kolwiek obrazac za to ze uzywa taki a taki system, a realia sa takie ze wiekszosc programow jest pisanych pod windowsa, no chyba ze ktos uzywa swojego systemu tylko do waskiego zakresu prac, ale trudno go zastapic do profesionalnych zastosowan i nawet przeciwnicy okienek wiedza o tym i tak pozniej czy wczesniej w pracy z nimi sie spotkaja

~Gość

02-07-2009 12:10

@"Wesoły" Już czas dla ciebie zabrać łapka i wypad na wakacje dziecko... bo znów gimnazjum nie zaliczysz i zostaniesz na powtórkę kolejny roczek... a pózniej do zamiatania ulicy.

Marynarz

01-07-2009 23:29

W końcu trzeba te Windows 7 przewieźć przez ocean, a to kosztuje...

Wesoły

01-07-2009 23:07

Jac, to się nazywa Monopol :-) Witaj w realnym świecie. Podsumowując temat. Szczerze wam współczuje.

Jac

01-07-2009 15:17

To chodzi o wydojenie europwjczyków. Mieszkam w danii i zapłaciłem z Vista Ultimate 4500Koron - 2300 złoty. Za w7 upgrate muszę jeszcze dołożyć 1000 zł. I do tego nie mogę instalować na vistę tlko wszystko od nowa bo IE jest wycięty z w7. W7 to przedziesz vista z usuniętymi błędami więc dlaczego mam płacić drugi raz za to samo?

blady

01-07-2009 15:06

"Sytuacja jest częściowo konsekwencją osłabienia dolara w stosunku do europejskiej waluty." - a nie na odwrót? Skoro dolar jest słabszy to...np. jeśli było by jeden do jednego do w USA i UE po 100 $ i €. Dolar słabszy? to np. 120$ i 100€... Chyba że chodzi o to żeby wydoić więcej z Europejczyków bo...są bogatsi?!WTF! Wersja Home Premium Box gdyby kosztowała 350-450zł byłaby naprawdę dostępnym i ciekawym produktem. Ulti za 600-800zł w zależności od przeznaczenia (użytkownik domowy, firma) itd.

giermek

01-07-2009 14:22

przesiadam się na ubuntu tyle w tej sprawie

Jac

01-07-2009 10:28

Czuje się oszukany. Zapłaciłem za Viste Ultimate pełną sume - 2 licencje. Microsoft obiecał mnustwo ekstra dodatków do tej wersji. Pomimo że mam Viste od dnia kiedy ukazała się na rynku to jeszcze nie pracuje stabilnie i nie mogę używać wielu programów. Teraz Microsoft chce abym jeszcze raz zapłacił za OS który jest tym samym co Vista z poprawionymi błędami. W mojej firmie lacimy na XP i chyba tak zostanie bo nowe OS-y microsoftu zwalniają pracę computerów i wymuszają wzrost kosztów. Już nie wspomnę o tej chorej decyzji EU i zakazie umieszczania przeglądarki IE razem z OS-em. Mówiąc delikatnie to krew mnie zalewa jak o tym myślę. Miłego dnia.

rusineck

01-07-2009 09:33

Ramones reactivation - uprasza się o niekarmienie trola.

Bany

30-06-2009 23:24

jak to dobrze byc w msdn aa :)

~Gość

30-06-2009 19:08

@Ramones59 Masz bardzo nieaktualne dane dziecko emo. Windows idzie w doł, a Linux i MacOS zyskuja udzial w rynku. MacOS zyskal prawie 6 procent w ciagu ost. roku. A ty po prostu jestes za glupi na linuxa... dlatego pozostaje ci tylko Windowsowy SYF :)

majkel

30-06-2009 15:32

Microsoft nie ma wstydu , w7 powinna byc darmowym spX do systemu Vista o ile wogóle bedzie od niego lepszy ;/

phi

30-06-2009 12:26

Bardzo dobrze, im będzie drożej, tym lepiej. Niech ludzie wreszcie zaczną myśleć.

hal9000

30-06-2009 11:41

@stan423321 Uwaga: wszyscy weźcie sobie poprawkę na VAT, którego w USA nie ma Jestes niedouczony--VAT jest tylko bardzo nisky w porownaniu do EU czy PL, pozatym tam sie to rozni od stanu do stanu, a nawet od hrabstwa do hrabstwa. Takze najpierw sprawdz zanim napiszesz takie bzdety.

browser

30-06-2009 11:34

Moim zdaniem cena jest zdecydowanie za niska. MS powinien zaproponować taką cenę żeby ludzie w końcu zastanowili się czy to za co płacą jest choćby w ułamku warte swojej ceny. a Ty, drogi Mabarze przestań pitolić, byłeś, jesteś, pozostaniesz użytkownikiem windows bo jesteś zbyt leniwy żeby poznać alternatywy. Poza tym o ilę się nie mylę licencja Leoparda zabrania instalacji tego systemu na architekturach innych niż macowe. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

admin

30-06-2009 10:48

Dlaczego takie róznice w cenie? KONKURENCJA! w US wszyscy używają Maców! Wiec Microsoft musi się postarać z ofertą. No i odbije sobie cenami w Europie....

Zdzisław

30-06-2009 10:26

Na szczęście nie ty, wieśniaku ramones59, decydujesz kto jest public enemy. Po twojej wypowiedzi zaśmierdziało trolem.

~Gość

30-06-2009 10:12

Co za bzdury i zero wiedzy,oraz dalszy bełkot linuksiarzy gamoni bez kasy na system legalny... Dzieci emo i pseudo spece od linuksa którzy znów zasmiecają temat swoimi bredniami jak zawsze...:D,- Kto ma kupić to kupi nowy laptop z oem win7 premium i będzie taniej niż obecne z vista.:) A cenę wiekszą dla UE za win7,własnie zawdzieczamy idiotom komunistycznym super syfu i dziadostwa Linux i opem source, którzy swoim działaniem w Europie spowodowali zmiany systemu bez IE co spowodowało większe koszty za MSwin7. W Ameryce linuksiarze nie mają wpływu na zmiany systemu i dlatego amerykanie mają taniej. :) LINUX I LINUKSIARZ TO PUBLIC ENEMY No1.!!! ;D Mniej linuksiarzy w polsce i piraciarzy wszystkiego od MS, spowoduje taniej dla wszystkich uczciwych w polsce/UE. LINUKSIARZE JESTEŚCIE WRZODEM SPOŁECZEŃSTWA I DZIAŁACIE NA SZKODĘ WSZYSTKICH UCZCIWYCH LEGALNYCH KUPIONYCH SYSTEMÓW-PROGRAMÓW-itp.itd. :)

ramones59

30-06-2009 10:04

Jak dlugo gamonie i dzieci linuksa beda tutaj zaśmiecać temat swoim zerowym poziomem wiedzy i reklamowaniem tego super syfu Linux którego nikt nie chce i wszystko nadaje sie do zabawy dla dzieci bez kasy którym żal kupić MSwin i uzywać legalnie jak inni normali ludzie tego swiata. :) Linuksiarze wasz system to syf super :D.!!! 0,8% dla linux globalnie w biednych krajach jest dyskwalifikacją,z czego w polsce to 0,4% linuksiarzy. Schować się do piaskownicy i tam bawić sie tym linux dla pseudo informatyków jak Wy. Jest jednak szansa że oem win7 będzie taniej niż XP/Vista na nowych laptopach od producentów i generalnie wszystko o lepszej specyfikacji w cenie obecnych pc-laptopów. Reasumując; czyli będzie taniej nowy MSwin7 z nowym lepszym laptopem i czytać dokładnie oraz wiecej wiedzy z marketingu handlu polecam wam linuksiarze gamonie bo znów zero wiedzy macie w glowach i bzdury -mity piszecie o MS. NIE STRASZYĆ NIKOGO MSwin7, aby reklamować i zachecać do linuksa. NIKT NIE CHCE TEGO SYFU LINUX UZYWAĆ DŁUŻEJ NIŻ 14dni od kontaktu z tym systemem w 100 odmianach dla idiotów i gamoni dlatego w polsce jest was 0,4% a globalnie tylko razem 0,8%.:D :D :D

emzol

30-06-2009 09:54

Marzy mi się, żeby wszystkie systemy uniksowe i uniksopodobne wypracowały sobie jakiś wspólny standard dla sterowników. W tedy drukareczka i modemik działałyby równie dobrze pod Linuksami, Solarisem i Free BSD... ale by było fajnie :D

ac

30-06-2009 09:18

no to mówimy windows i pazernemu microsoftowi "dobranoc"

AIRmin

30-06-2009 08:51

Co z bzdura w tym artykule... Dlaczego podano ceny Windows 7 w USA w wersji upgrade ?? Ceny pełnego systemu są wyższe, i stoją na tym samym poziomie co w europie... Od kiedy to się wymyśla artykuły ?? Nie ma o czym pisać ??

jojojojojoj

30-06-2009 08:25

poprostu kupie se w usa win7 :E

misiu

30-06-2009 06:14

KE powinna się zająć działaniami monopolowymi Microsoftu i dużą różnicą ceny ich produktów w USA a Europie.

ehh

29-06-2009 23:45

No, a potem wielkie zdziwienie, że w Europie największe piractwo skoro tak nas traktują, były by przystępne ceny to mało kto by kusił się na pirata tylko by kupił lagala.

intervojager

29-06-2009 22:57

Podziękujmy za to geniuszom z Brukseli.

~Gość

29-06-2009 22:55

Najlepsze co mogło nas spotkać... MacOS i Linux górą. A wszystko dzięki Komisji Europejsiej! Jestem dumny z bycia Europejczykiem!

disaster

29-06-2009 22:37

a ja przetestowałem w życiu ze 30 dystrybucji Linuksa i stwierdzam, że żadna z nich nie nadawała się dla zwykłego użytkownika, który nie jest maniakiem spędzającym przed ekranem 12 h dziennie. Zaraz posypią się komentarze, że trzeba umieć itp. natomiast obsługi Windowsa się również nie uczyłem i wszystko działa bez zarzutu, no prawie wszystko :)

max

29-06-2009 22:28

Widzę, że mój idol, tadek, szaleje tutaj na całego. Jak tam tadziu, pigułki ci znowu odstawili? Twój bełkot bije wszelkie rekordy.

kagetora

29-06-2009 22:01

Moim zdaniem Microsoft próbuje zdyskontować sukces jakim było pojawienie się beta Windows 7. Moje refleksje z używania siódemki są jednak następujące - to podrasowana Vista. Szkoda mi pieniędzy na jej kupienie. Jak będę wymieniał laptop to i tak mnie nią uszczęśliwią.

k

29-06-2009 21:58

Przeglądając Windows 7 pomyślałem sobie - czemu nie: kupię. Teraz gdy widzę te ceny myślę sobie: kogoś tu @#$%^*! Za cenę podstawowej siódemki mogę kupić 2x Windows XP Home SP3. Robi w sumie to samo i kosztuje jeszcze w miarę rozsądnie. Sześć stów za system? Zapraszają do piractwa po prostu. Żal.pl

markowski

29-06-2009 21:49

Windows 7 w najbardziej zaawansowanej postaci, Ultimate, będzie sprzedawane w USA za 219,99 USD, zaś w Europie - za 299 euro (jest to aż o ponad 90 % więcej) swoją drogą jak na system z 2003 roku to o wiele za drogo,gdyby byli uczciwi to dali by jedną wersję (ultimate) w cenie 100 $,a tak to ludzie masowo łykną wersje RC 7100 i 60 % w plecy i nic na to nie poradzą technika idzie naprzód :-))).

Lorcan

29-06-2009 21:32

Dla mnie mógł by być jeszcze droższy ;) MS jest firmą, która tworzy sztuczne potrzeby, jak brak obsługi "docx" przez office 2003... Takie jest ich motto i nic sie z tym nie zrobi, jedyne co pozostaje to bojkot tego podejscia. Naszczęscie alternatyw jest dużo, a im więcej ludzi zrazi się to MS tym lepsze staną się inne OS''y.

tower

29-06-2009 20:44

@gość - czyli jak ktoś porzuca windows to robi sobie krzywdę!!!! To MS przestał już hostować swoje serwisy na Linuxach (kiedyś był to Red Hat)? Opadają ręce. Sami sobie szkodzą?

lukas

29-06-2009 20:25

@zenn, teoretycznie masz rację, ale!!! Gdy kupowałem notebooka, nie potrzebowałem Windowsa. Tylko, że model, który mnie interesował już z nim był. Niestety jest to wersja oem i nie mogę jej zainstalować na innym PC. To też nie jest w porządku, prawda? W tamtym czasie byłem też studentem informatyki i mogłem mieć Win za darmo. M$ wykorzystuje swoją pozycje na rynku i w 99% zmusza do zakupu swojego systemu. Więc nie rozumiem dlaczego niektórzy tak bardzo stoją za tą firmą. Spróbuj mnie przekonać, żebym zmienił podejście do tej sprawy. O zakupie Win7 będę myślał po zakończeniu okresu próbnego, testów. Pozdrawiam.

Mabar

29-06-2009 20:21

@IP: 85.222.115.168 - nie wiem czy wystarczy ci zapału i intelektu aby moją odpowiedź przeczytać, ale widać że w pierwszym komentarzu uderzyłem w środek twej dumy (także z tą nieprzypadkową pomyłką) skoro się tak rzucasz ;)

Paweł T.

29-06-2009 19:20

Jeżeli będzie jakaś 30 dniowa wersja testowa Home Premium i na moim komputerze będzie ładnie chodzić to będę w stanie wydać ponad 500zł za porządny system. W końcu kiedyś trzeba będzie zastąpić dzielnego XP tak samo jak zastąpiłem nim jeszcze bardziej dzielnego 98SE. :)

Sparcle

29-06-2009 18:46

Serdecznie dziękuję Komisji Europejskiej za doprowadzenie do sytuacji, w której muszę zapłacić więcej za gorszy produkt niż reszta świata - paradoksalnie ich dyskusyjna decyzja nie ochroniła euroepejskiego konsumenta, ale sprawiła, że Microsoft rzeczywiście sięgnął po profity, jakie gwarantuje mu pozycja lidera rynkowego (nie mylić czasem z monopolem). Życzę dalszych sukcesów.

zenn

29-06-2009 18:26

@lukas: zatem uznałeś, że skoro nie opłaca Ci się kupić Windy, to masz prawo ją ukraść, tak? Ale jednocześnie byłbyś zapewne bardzo oburzony, gdyby pracodawca powiedział pewnego dnia Twojej mamie: "Nie zapłacę Pani pensji, bo mi się nie opłaca".

bhehehehe

29-06-2009 17:56

pewnie transport przez ocean taki drogi...

lukas

29-06-2009 17:38

Rzeczywiście, nie wygląda to zachęcająco. Chcę w ostatnim kwartale zainwestować w nowy PC. Podejdę do tego zapewne tak jak 99% Polaków tj. wszystko wydam na sprzęt, a potem będę myślał o Windowsie. Powinienem napisać "o systemie operacyjnym", ponieważ jestem świadom, że istnieję darmowy i świetny Linux, ale PC potrzebny będzie mi przede wszystkim dla kilku nowych gier. Bawić się w wine nie będę. Linux potrafi wykryć Windowsa i dodać go do grub''a, więc nie ma sensu się bawić. No i teraz podstawowe pytanie. Czy pobrać Win7 z torrentów skoro ma służyć tylko jako podstawka do gier? Czy może studiowaćtemat, która wersja będzie tą idealną i czy jest warta tych pieniędzy jak Linux (nie licząc gier) dostarcza mi to samo? W sumie, to najbardziej interesuje mnie Wolfenstein2 i Rage. Gry będę prawdopodobnie dostępne też dla Linuksa. Nie mam żadnej rozsądnego argumentu, żeby dać im zarobić.

Gość

29-06-2009 17:34

Kochani, dlaczego skupiacie się na systemie operacyjnym lub na jego cenie? To bez sensu, cena licencji to drobny koszt przy np. kosztach ludzi. Ponieważ pod Windows systemy pisze się nieco szybciej (ponad 20% zysku) i bardziej przewidywalnie (ew. kary parę razy rzadsze a opinia lepsza), nie ma sensu wymieniać Windows, gdy system większy. Linux sprawdza się gdy mamy praktycznie prosty podstawowy serwer z (prawie)gotowcem lub aplikacyjki piszą ludzie poświęceni pracy, słabo opłacani i łatwi do zaharowywania.

zenn

29-06-2009 17:32

Miśki kochane... przez socjalistyczną politykę UE macie droższą żywność, energię i wszelkie inne towary. To co się oburzacie na droższy system? Gdyby podstawowe produkty, takie jak żywność i energia, były tak tanie jak w USA, to wiele innych rzeczy też byłoby tanich. A wówczas stać by Was było na wszystko inne, bo na rzeczy niezbędne wydawalibyście mniej.

Wesoły

29-06-2009 17:32

@KBB, i dobrze robią. Pomijając moje negatywne nastawienie do śmiesznej polityki Microsoftu nastawionej na reklamę dla małp zamiast na dobry produkt to jak dla mnie - monopolista w jakiejkolwiek dziedzinie to zło. Bo prawda jest taka że jakiekolwiek warunki by postawili - i tak je zaakceptujesz BO MUSISZ. No chyba że przyłączysz się do złodziei używających Windows Torrent Ultimate Edition itp.

dario

29-06-2009 16:56

Wygląda na to, że prędzej piekło zamarznie niż kupie nowego Windowsa.

KBB

29-06-2009 16:52

Komisji Europejskiej dziękujemy za możliwość wnoszenia przedpłat na kolejne niczego (na lepsze) nie zmieniające kary i procedury antymonopolowe, z których karmi się legion urzędników w Brukseli.

f4

29-06-2009 16:46

windows 7 tak naprawdę jest tylko ulepszoną wistą wymagania te same myślę że to celowy ruch microsoftu z tą zmienioną nazwą bo ludzie się praz kolejny nabiorą. a jest tyle spaniałych systemów lepszych od windowsa do tego za darmo

andy

29-06-2009 16:39

''Sytuacja jest częściowo konsekwencją osłabienia dolara w stosunku do europejskiej waluty." Zarówno autor (znany wszystkim "sympatyk" firmy Apple), jak i komentujący tutaj NIE wiedzą (?), że bez względu na kurs dolara, w Stanach WSZYSTKO jest tańsze, średnio o 30 procent do Europy i średnio o 70 procent do Polski. I to bez względu czy towar jest produkowany w Europie, czy też w Ameryce...

Robert

29-06-2009 16:07

Te ceny to gwóźdź do trmuny dla systemu Windows. Nikt nie zapłaci 540 zł za system operacyjny do komputera, zwłaszcza, że jest mnóstwo darmowych sytetmów w postaci Linuksa, który sprawdza się o wiele lepiej w działaniu

BioComp

29-06-2009 15:48

Ja tam zostane przy XP. Dobrze mi z nim razem :P I mam za darmo. Nie, nie home torrent ;) mam z uczelni wersję PRO :) Mam szybkie wyszukiwanie od Microsoftu i powłokę Aero z Blinds którą moge zawsze wyłączyćprzy odpaleniu wymagającego programu. Mniejsze zużycie zasobów itd. Można by jeszcze długo wymieniać, dlaczego warto zostać przy XP. Zastanawiałem sie nad kupnem 7 bo to niezły w porównaniu do Visty system ale nie za cene 500zł. Z wielkim bólem mogę za wersję Home Premium zapłacić maksymalnie 300zł.

Max

29-06-2009 15:46

Może Microsoft pójdzie po rozum do głowy i zrobi miesięczny pre order wersji Home Premium dla polaków np za 300 zł, jeżeli chodzi o mnie to wtedy brałbym z miejsca. Co tu dużo gadać z ceną 540 zł to na bank nie zawojują polskiego rynku.

B_u_b_a

29-06-2009 15:44

jak by home premium była w granicach do 200 zł to bym go kupił a tak to NIE !!

Wesoły

29-06-2009 15:13

To nie Tad a Ramores :-D Tak ciekaw byłem czemu jeszcze swoich prawd oświeconych nie wygłosił. "Co za bzdury i zero wiedzy,oraz dalszy bełkot linuksiarzy gamoni bez kasy na system legalny... " Trzeba być gamoniem i mieć zero wiedzy żeby nie zrozumieć prostej rzeczy Ramores. Mój Linuks jest legalny :-) Przydał by się moderator. Dziecko trzeba nauczyć kultury.

phi

29-06-2009 14:48

Nasz kochany Tadzio G dał głos. Szczerze mówiąc, tego się po nim spodziewałem. Ciekawi mnie skąd się biorą tacy fanboye Microsoftu. Dla mnie przyszłością nie jest Windows na desktopie, ale środowisko cienkiego klienta, które daje oszczędności 50% energii elektrycznej w firmie. Policzcie koszty, Windows 7 jest ślepą uliczką.

Zdzisław

29-06-2009 14:47

Szanowny moderatorze, czy mógłbyś zrobić tu porządek?

~Gość

29-06-2009 14:46

Co za bzdury i zero wiedzy,oraz dalszy bełkot linuksiarzy gamoni bez kasy na system legalny... Dzieci emo i pseudo spece od linuksa którzy znów zasmiecają temat swoimi bredniami jak zawsze...:D,- Kto ma kupić to kupi nowy laptop z oem win7 premium i będzie taniej niż obecne z vista.:) A cenę wiekszą dla UE za win7,własnie zawdzieczamy idiotom komunistycznym super syfu i dziadostwa Linux i opem source, którzy swoim działaniem w Europie spowodowali zmiany systemu bez IE co spowodowało większe koszty za MSwin7. W Ameryce linuksiarze nie mają wpływu na zmiany systemu i dlatego amerykanie mają taniej. :)

flavus

29-06-2009 13:57

Czy te ceny podane w artykule to są czasem za wersje nakładkę na Windows Viste?? Home Premium 199 USD Professional 299 USD Ultimate 319 USD Windows 7 Price Home Premium Upgrade 119 USD Professional Upgrade 199 USD Ultimate Upgrade 219 USD Czy zatem ceny podane w euro i funtach również dotyczą wersji Upgrade ??

MaXi

29-06-2009 13:47

popieram IP: 88.199.116.7, jeśli chce się pisać o czymś to najpierw trzeba się na tym poznać, ja z racji przymusu korzystam z Windowsa w czasie roku szkolnego, ale na wakacjach uff moge w końcu instalnąć Lina i cieszyć się tym że sie nie wiesza, nie wyskakują głupie błędy i nie pobiera mi tego czego nie chcę i nie potrzebuje... Nie mam problemu ani z softwarem ani sprzętem, a co do nowego windowsa, pierwszy żut oka i szeroki uśmiech na twarzy, po głębszym poznaniu tego co M$ udostępnił stwierdzam że jest to po prostu ładniejszy XP...

Arnix

29-06-2009 13:43

tad o ip:85.222.115.168 wielbi microsoft i cieszy się, że zapłaci 1400zł za wersję ultimate, przecież nie będzie okradał swojego bożyszcze. Jak śpi to śnią mu się diabełki Linuksy, a on walczy z nimi jak umie, a one się plenią i wypierają jego okienka.

Wesoły

29-06-2009 13:41

O widzicie. I @hahaha podał wam argument. Na Windowsie nie musisz szukać plików. Myślę myślę i za diabła nie mogę dojść o co mu chodziło ale argument dobry jak każdy. Wiecie... ktoś krótkowzroczny siedzi w Microsofcie. Jeżeli ten wskaźnik cenowy się utrzyma to zadziałają tylko na swoją szkodę. Skoro wraz ze zmianą systemu i sprzętu dojdzie jeszcze dodatkowy koszt na systemie (dla firm to będzie jakieś 500zł za sztukę) to jest już podstawa by myśleć o redukcji kosztów. Ja już teraz jestem w stanie wskazać firmy korzystające z Linuksa. Od zadań specjalistycznych po biurka sekretarek. Także jak dla mnie Microsoft oddaje pole dla MacOS którego cena już nie będzie taka straszna a zalet ma multum oraz dla Linuksa który bądź co bądź staje się bardziej przyjazny dla bezmyślnych w dużej mierze użytkowników Windowsa. O desktopach nie ma jeszcze mowy ze względu na gry ale z rynkiem systemów operacyjnych jest jak z domino. Trącisz w końcu jedną kostkę a reszta się posypie. Doszło do tego że powstały znakomite biblioteki takie jak QT czy wxWidgets. Jeszcze brakuje biblioteki do obsługi multimediów na wzór DirectX i w tym momencie Windows zacznie tracić grunt pod nogami. A wraz z popularyzacją Linuksa, MacOS i innych systemów która bądź co bądź jest nieuchronna (choć potrwa jeszcze) coraz więcej gier i aplikacji które były stricte pod Windowsa będzie wypuszczana pod wszystkie popularne platformy. W skrócie - Microsoft straci kawał tortu, rynek się ustabilizuje, nastąpi zdrowa konkurencja. Ceny spadną, jakoś wzrośnie a takie śmieszne numery jak ta podwyżka cen nie będą miały miejsca. I gadajcie sobie ile chcecie nad wyższością jednego systemu nad drugim. Za chwile SYSTEM OPERACYJNY przestanie mieć znaczenie.

aix

29-06-2009 13:30

mam Opensuse 11.1 na prawie 10 komputerach i nie muszę się martwić jak użytkownicy XP lub Visty, że trzeba wydać sporo pieniędzy na nowszą wersję. Ja wiem, że 11.2 będzie za darmo i kolejne również.

hahaha

29-06-2009 13:02

Oj wy wszyscy jestescie nienormalni i niewiadomo po co te glupie konwersacje . Serwis informuje o mozliwych cenach nowego win a wy robicie na kazdej wzmiance o nim wojne co jest lepsze . Dajcie sobie spokoj z tym. Ja uzywam win bo jest prosty i przejrzysty i niemusze szukac plikow jak na linuxie zreszta to moje zdanie. Kazdy uzywa to co mu najbardziej pasuje (prawo wyboru)

emzol

29-06-2009 12:45

@85.222.115.168 (Gość) Po prostu brak elementarnych podstaw obsługi systemów uniksowych i uniksopodobnych sprawia, że musisz się katować z MS. A profesjonaliści i tak wybiorą jakieś BSD, Solarisa, Debiana, Maca itp. A co do ceny - w UE będzie wyższa o 50% niż w USA, a w Polsce 50% wyższa niż w UE. Do tego uwzględnijcie coraz częstsze naloty policji w poszukiwaniu piratów i macie piękny obraz monopolu.

siwy

29-06-2009 12:31

@tad, w tej ocenie mojej osoby też się mylisz, zresztą o Twojej postawie merytorycznej świadczy odkrycie 1000 nowych funkcji w 2h, czyli każde nowe odkrycie zabrało Ci 12 sekund. Choć być może miała to być jedna nowa funkcja która zadziałała na 1000 plików:)

Gość

29-06-2009 12:19

@siwy - jak widzisz nie potrafisz być merytoryczny, wiadomo linux fixed.

Gość

29-06-2009 12:17

@xxx13 - bronisz MS próbowac być dobrym, np. próbować naśladować przypowieść o zapacie za pracę robotnikom co pracowali cały dzień i tym co pracowali ostatnia godzinę dnia, wg umowy na lepszych warunkach.

siwy

29-06-2009 12:16

@tad, sam się zastanawiam jak Ty dostałeś dyplom z takimi brakami w ortografii (jeśli chodzi o wiedzę to są podstawy gdybyś nie był zorientowany). Chyba że miałeś mocne papiery na deb... tzn dyslektyka chciałem napisać.

Gość

29-06-2009 12:14

Tak dla tych, co nadal myślą, że między dystrybucjami Windows jest głównie róznica w wygladzie (prawda jest akurat odwrotna), to dla zachęty podaję jedną różnicę: np. nowa Vista ma możliwość szybkiego kasowania plików za pomocą IFileOperation (zamiast np. SHFileOperation), działa to od 2 do 4 razy szybciej (czyli szybciej niz na ogół w ext4 a przeciez nowy ntfs obsługuje znacznie wiecej), również wtedy jest to tak sprawne gdy usówamy pliki pojedyńcze czy przenosimy do koszta. W ciągu ponad 2 godzin, znalazłem ponad 1000 tego typu nowych funkcji, podobnie jest z Windows 7. Zachecam do zobaczenia innych różnić nie tylko w systemie plikowym i ich ewentualne wykorzystywanie dla zdbycia dalszych pewag nad spiącymi lub agresywnymi królewnami ze świata alternatywnego.

xxx13

29-06-2009 12:01

Swoim zawsze taniej się sprzedaje... eh... ten m$...

~Gość

29-06-2009 11:48

To ja mam pomysł, niech wszyscy przestana używać Windowsa na rzecz rożnych dystrybucji linuxa, np ubuntu czy mandriva.

stan423321

29-06-2009 11:48

Uwaga: wszyscy weźcie sobie poprawkę na VAT, którego w USA nie ma.

Gość

29-06-2009 11:39

@f4 - czy miałeś tyle honoru oddać dyplom, bo dostałeś go na wyrost przy braku podstawowych umiejętności z zakresu odpowiedzialnego samokształcenia w istotnych dziedzinach i tematach?

Gość

29-06-2009 11:34

Ale chyba wszyscy nasi klienci mają umowy z MS, że mogą stosować starszą lub nowszą wersję systemu, serwera itd. wg potrzeb, płacąc roczny ustalony abonament. Jeżeli wesoły ma zadowolenie z używania lina, to szczęść mu Boże, w większych zastosowaniach jest to rzadkość za całokształt o ile dojdzie do policzenia TCO poprawnie oraz zysków wraz z grupami ryzyk i niepewności (w biznesie to 2 różne pojęcia).

f4

29-06-2009 11:31

microsoft po raz kolejny oszukuje użytkowników wypuszczając viste ze zmienioną nazwą

Gość

29-06-2009 11:28

@Gość 78.8.47.16 - pracowałem przy róznych kontraktach, coraz wiekszych na coraz ważniejszych stanowiskach. Używanie lin/mac, nigdy nie było opłacalne za całokształt. To co bywało opłacalne czasem to IBM AS/400, AIX na RISC (w tym masywne przetwarzanie rónległe) iu zawsze Windows ze specjalizowanymi przeróznymi serwerami, szczegónie ze wzgłedu na dominujący koszt - ludzi, konkretnie deweloperów i architektów itp. Odejsice od WIndows powoduje prawie zawsze znaczny wzrost kosztów i pogorszenie przewidywalności (zwykle narasta to wraz ze zakresem projektu). Czyli daj spokój ze swoją próbą - zresztąto co napisałem jest dostępne w płatnych serwisach lub możesz sam to przetestwoać, tak jak my.

Wesoły

29-06-2009 11:23

Heh. Widzicie czym się kończy monopol Microsoftu ? Jak by na rynku była zdrowa konkurencja to taka sytuacja nie miała by prawa mieć miejsca. Zaraz inna firma wykorzystała by tego typu podwyżkę cen. Tylko ciekawe co z samymi firmami ? Niby w końcu muszą przejść z archaicznego XP na Windows 7 bo nie mają już ani czasu ani wyjścia. Teraz nie dość że zapłacą połowę więcej na systemie to dochodzi jeszcze koszt wymiany sprzętu ze względu na to że nowe Windowsy to po prostu spasione świnie. @# 85.222.115.168, wybacz ale zrezygnowałem z Windowsa już dawno temu i jak na razie widzę tylko same plusy i korzyści. Jedyny minus to taki że idąc do sklepu, wcześniej patrzę czy dana karta rozszerzeń współpracuje z moją dystrybucją. Jeżeli nie to wybieram inną choć na ogół nie ma problemu. Wszystkie markowe produkty porządnych firm działają jak należy. Także ciężko traktować to jako minus. Na pewno nie czuje się przy tym jak dziecko ale chyba do dziecka się odnoszę skoro to dziecko myśli że na świecie jest tylko jeden słuszny Windows i jedna słuszna firma dostarczająca system operacyjny. No ale tak to jest jak mózg zamienia się na hamburgera z MacDonald. Może zamiast doszukiwać się u innych mentalności dziecka to może sprawdź co jest z Twoją własną głową. Bo dawno nie czytałem wypowiedzi kogoś tak ograniczonego. Jedyne z kim możesz się mierzyć to Ramores choć akurat ten przynajmniej nie stara się udawać że jest inteligentny. @europejczyk, bierz pod uwagę to że taka sytuacja w ogóle ma miejsce i Unia dobrze robi że się wtrąca w tym wypadku. Microsoft tylko manifestuje swoje zdanie na ten temat. Cokolwiek zrobicie bałwany my i tak postawimy na swoim. Wrzucą wam ubogi produkt, podniosą cenę o połowę a Wy i tak go kupicie bo musicie. To się nazywa monopol i z tym trzeba walczyć.

req

29-06-2009 11:15

Popieram słowa Aress - wyższa cena spowoduje tylko jedno więcej wersji torrent inaczej tego nie widzę.

Wujo

29-06-2009 11:14

Ostatnio można było przeczytać, że znaczne obniżki cen Windows 7 zawdzięczamy Komisji Europejskiej. Dziękujemy ! ;]

Gość

29-06-2009 11:07

85.222.115.168 a używałeś choć przez chwilę Mac''a albo skonfigurowanego na potrzeby zwykłego użytkownika linuksa? Po twojej wypowiedzi można wywnioskować, że nie. Jesli jest inaczej, to znaczy że to zapatrzenie w MS jest skutkiem Twojego "poziomu ograniczeń"...

europejczyk

29-06-2009 10:54

Podziękujmy Unii Europejskiej za wymyslanie durnych przepisów które komplikują wszystkim życie i podwyższają ceny produktów. Czemy sprawy nie moga być up[roszczone do minimum jak to mam miejsce w Stanach. Niech jeszcze bardziej namieszają to niedługo głupiego ogórka w sklepie nie dostane bo będzie za mało lub za dużo krzywy.

Gość

29-06-2009 10:52

Ależ każemu wolno czynić co tylko sobie zechce (bo ma wolną wolę). Ale każdy uważający się za człowieka dorosłego powinien ponosić wszelakie konsekwencje swoich wyborów/czynów. Inczajej pozostajecie tylko dziećmi o mentalności pewnych asystenów zafiksowanych na linuksie (który i tak zdaje się ich przytłaczać swoją zbędną niską rozległością).

Gość

29-06-2009 10:52

Ależ każemu wolno czynić co tylko sobie zechce (bo ma wolną wolę). Ale każdy uważający się za człowieka dorosłego powinien ponosić wszelakie konsekwencje swoich wybrów/czynów. Inczajej pozostajecie tylko dziećmi o mentalności pewnych asystenów zafiksowanych na linuksie (który i tak zdaje się ich przytłaczać swoją zbędną niską rozległością).

Gość

29-06-2009 10:48

@Mabar - oczywiscie, że możesz zrezygnować z Windows - dowolne szkodzenie sobie nie jest karalne w państwach demokratycznych. Co do "przejęzyczenia", to żenada jaki poziom ograniczeń i zapóźnienia reprezentujesz, mimo wyszystko życzę dużo szczęscia z takimi podstawami.

Aress

29-06-2009 10:46

Bo MS wie że w naszym rejonie europy ludzie będą mieli głównie wersje "Home Torrent" i "Home eMule" i windują ceny chcąc sobie odbic kase na tych co kupią w sklepach... Swoją drogą takim działaniem sami prowokują ludków do takich działań ale to ich sprawa...

Mabar

29-06-2009 10:28

A nie mogli by zrobić jednej wersji systemu, jak inne normalne firmy... zaczynam się poważnie zastanawiać czy aby nie zrezygnować z WINDOS.. ups przepraszam za pomyłkę: WINDOWS ;) Może Mac?


Najnowsze

MAC, czyli ministerstwo reformowania rządzenia

Premier wspiera lojalnie w kryzysie najbliższego współpracownika, Michała Boniego, przyjmując na siebie atak oburzonych internautów podczas debaty o ACTA.

Nowe, unijne zamówienia publiczne

Komisja Europejska proponuje ważne zmiany prawa wspólnotowego w obszarze zamówień publicznych. Warto im się przyjrzeć bo to jeden z elementów nowej perspektywy finansowej UE. Warto zatem przyjrzeć się owej propozycji bliżej.

Bezpieczeństwo rządowych stron - analiza

Zespół zadaniowy ds. ochrony portali rządowych opublikował wytyczne. Trudno stwierdzić, że to najlepsze rekomendacje, jakie można było przy okazji zaistniałych ataków wypracować.

DEBATA: Kiedy walka polityczna w sieci przemienia się w cyberterroryzm?

Skuteczny atak cybernetyczny przyniesie opłakane skutki dla państwa i gospodarki. Boleśnie się o tym przekonaliśmy, gdy nie można było dostać się na strony internetowe najważniejszych instytucji w Polsce.

Czy MSW chce unieważnienia przetargu na pl.ID?

Rośnie ryzyko całkowitego unieważnienia przetargu na nowe dowody osobiste. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie firmy Sygnity, która nie zgadzała się na wydłużenie o trzy miesiące terminu składania ofert na dostawę blankietów nowych dowodów osobistych. Wydłużenie całego postępowania o trzy miesiące może spowodować skargi uczestniczących w nim firm, a w konsekwencji unieważnienie przetargu.

Garść rad dla roztropnego szefa IT

Trudne czasy w gospodarce to okres, kiedy szczególnego znaczenia nabiera hasło: Jak cię widza, tak cię piszą. Osłabienie rynku przekłada się na oszczędności w przedsiębiorstwie, a oszczędności najłatwiej szukać w działach, które, w opinii zarządu, nie są bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością - czyli również w dziale IT.

Sprzeczne wizje e-dowodu

Koncepcja elektronicznego dowodu osobistego powstała w Polsce wiele lat temu. Starsze są koncepcje elektronicznego systemu świadczeń ochrony zdrowia. Mimo to, nadal są w trakcie budowy.

Rekomendacje


Serwisy IDG - Warunki obsługi - Kontakt - Redakcja - Regulamin - O nas - Polityka prywatności - Serwis zgodny z ASME
Reklama - Licencjonowanie treści
Computerworld Polska i Computerworld Polska online są znakami towarowymi IDG Poland SA.
© Copyright 2012 International Data Group Poland S.A. 04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12 tel.(+4822)321-78-00 fax(+4822)321-78-88