Szybciej niż centrala
- 16.06.2009
Polski oddział 7N odnosi coraz większe sukcesy w Danii, a w Polsce zyskuje nowych klientów. W 2008 roku rozwijał się szybciej niż skandynawska centrala.
Duńskie korzenie
Przez pierwsze dwa lata funkcjonowania polski oddział 7N liczył zaledwie kilkunastu konsultantów, obsługujących głównie zagranicznych klientów. "Świadczyliśmy typowe usługi offshore dla klientów centrali" - wspomina Sebastian Podleśny, dyrektor zarządzający polskim oddziałem 7N. Jeszcze w 2007 r. 95% zamówień pochodziło od duńskich firm, a zaledwie jeden projekt realizowano dla polskiego klienta. W ciągu dwóch lat polscy konsultanci 7N zdobyli renomę u klientów w Danii. "Okazało się, że nasze zespoły mogą pracować efektywnie, mimo bariery językowej. Wymagało to od nas dużej elastyczności, ale tylko w ciągu ostatniego roku udało nam się dwukrotnie powiększyć rozmiar współpracy z Duńczykami" - twierdzi Sebastian Podleśny. W ramach kontraktów zagranicznych 7N świadczy usługi głównie dla sektora bankowego (70%), ubezpieczeniowego (15%) i tamtejszych integratorów (15%). W ramach świadczenia usług na rynku polskim 7N ma klientów z bardziej różnorodnych branż, m.in. bankowości, towarzystw ubezpieczeniowych, firm farmaceutycznych, telekomunikacyjnych, mediów i handlowych.
Ubiegły rok był dla firmy bardzo udany. "W 2008 r. rozwinęliśmy skrzydła. Zajmowaliśmy się głównie outsourcingiem usług IT i tworzeniem oprogramowania. Udało nam się także powiększyć zespół konsultantów. W czasie, kiedy było naprawdę trudno o fachowców - zatrudnienie u nas wzrosło o ponad 20 osób. W okresie najsilniejszej aktywności nasz zespół liczył ponad 80 specjalistów. W roku ubiegłym rozwijaliśmy się szybciej niż nasza centrala, choć także i tam zatrudnienie znacząco wzrosło ze 170 do 260 osób" - podkreśla Sebastian Podleśny. Centrala 7N także może mieć powody do dumy. Według raportu duńskiego Computerworld TOP100 z 2007 r., firma zajęła 2. miejsce w rankingu firm konsultingowych i 11. miejsce wśród wszystkich firm IT działających w Danii.
Większa lokalna aktywność
W tym roku polski oddział 7N planuje dalsze zwiększanie aktywności na krajowym rynku. "Powinna ona przynieść nam ok. 30% przychodów. Długofalowo rozwój na rynku polskim jest naszym strategicznym priorytetem. W ciągu 2-3 lat chcemy, aby co najmniej 50% przychodów pochodziło od klientów polskich, a pozostałe z usług outsourcingu dla klientów duńskich" - wyjaśnia Sebastian Podleśny. "W tym roku skoncentrujemy się na krajowych klientach, a w ramach projektów eksportowych będziemy się starali utrzymać status quo. Finansowo nie prognozujemy więc w tym roku wzrostu. Dobrze byłoby utrzymać wynik z roku ubiegłego" - konkluduje.