Nowe pomysły w branży internetowej

Jakie serwisy internetowe mają szansę powtórzyć sukces Naszej-klasy czy Gadu Gadu? Być może któreś z przedstawianych w czasie Mini Seedcamp Warszawa. Oceniali je europejscy inwestorzy i specjaliści branży IT z Polski i Europy.

W czasie wczorajszego (18 marca br.) spotkania 20 finalistów warszawskiego Mini Seedcampu prezentowało organizatorom i mentorom (specjalistom branży IT z Polski i Europy) swoje projekty internetowe. Prezentacje pokazały, że młodzi ludzie bardzo trafnie lokalizują nisze na rynku internetowym, uważnie śledzą konkurencję i uzupełniają swoje projekty o brakujące u innych funkcjonalności, a projekty dotyczą zarówno sfery biznesowej (np. Opiekun Inwestora), rozrywkowej (np. oQuizo, Jakelvis.pl, PlayerAware) czy edukacyjnej (np. Mepi.pl, ekademia.pl).

Wśród finałowej 20 znalazły się m.in. serwis karaoke online jakelvis.pl, serwis rozrywkowy oQuizo.pl, będący rodzajem wersji internetowej popularnego programu "Milionerzy", w którym swoją wiedzę mogą sprawdzić wszyscy internauci. Zaprezentowano także działający już na Litwie serwis geogoer.com, który kojarzy ludzi podróżujących w tym samym kierunku. Jego twórcy chcieliby rozwinąć swoją działalność również w Polsce.

Tematyka podróżowania zainspirowała też twórców serwisu joobili.com, planera podróży, który nie tylko zrzesza ludzi podróżujących i pozwala im wybrać najlepszy hotel czy połączenie, ale inspiruje osoby niezdecydowane co do miejsca, w którym chcą spędzić wolny czas.

Przedstawiono także portal społecznościowy multimedialnej edukacji przez Internet mepi.pl, który ma być wiarygodnym źródłem wiedzy dla poszukujących informacji z różnych dziedzin nauki. O wejściu na polski rynek z serwisem glosuje.com.pl myśli też prezentowany na Mini Seedcamp Warszawa niekomercyjny projekt mypolitiq.eu, który od 2008 r. działa na Ukrainie, pomagając ludziom zapoznać się z kandydatami do wyborów i wybrać swoich reprezentantów.

Jak tłumaczyli uczestnicy dzisiejszego spotkania Seedcamp, najważniejsze są dla nich rady i uwagi od doświadczonych przedstawicieli branży IT. Liczą też na pozyskanie inwestorów i partnerów oraz zawarcie owocnych znajomości. Większość chciała też uzyskać pomoc w ekspansji na sąsiednie rynki, co spotkało się z dużą aprobatą mentorów.

Twórcy startupów liczą także na zaproszenie na Seedcamp Week w Londynie, gdzie mają szansę wygrać 3-miesięczną pomoc specjalistów i 50 tys. euro dofinansowania. Przypomnijmy, że wśród zeszłorocznych finalistów londyńskiego Seedcamp znalazły się dwa polskie projekty: wyszukiwarka osób - szuku.pl i system do zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie - Adtaily.com.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200