Stawiamy na partnerów

CA zakończyła proces transformacji modelu biznesowego w regionie Europy Środkowo- Wschodniej, porzucając model bezpośredni na rzecz wyłącznie partnerskiego.

Zmiana modelu biznesowego wymagała zmiany struktury i profilu zatrudnianych osób na rzecz edukacyjnego i kompetencyjnego wsparcia współpracujących z CA firm partnerskich. Szczególną rolę odgrywa dział TSO (Technical Support Organization), w CA odpowiedzialny za tworzenie kompetencji u partnerów, którego rola znacząco wzrosła w naszym regionie. Zmianie nie uległa jednak grupa klientów. Nadal najwięksi odbiorcy CA to sektor finansowy i telekomunikacyjny.

Stabilizacja biznesu

Stawiamy na partnerów

Stanisław Buzała, dyrektor generalny polskiego oddziału CA

"Jesteśmy obecnie na etapie stabilizacji. Realizuję już nową politykę firmy - budowanie trwałego i efektywnego środowiska partnerów" - mówi Stanisław Buzała, który objął kierownictwo polskiego oddziału CA w październiku 2008 r. Jego zdaniem, reorganizacja i optymalizacja kosztów przygotowała firmę także do obecnych, trudniejszych warunków rynkowych. Dotykają one również partnerów, którym CA chce pomagać poprzez zniżki na zakup rozwiązań czy ułatwienie dostępu do edukacji i fundusz marketingowy.

"Sytuacja rynkowa na razie nie wymaga weryfikacji naszych planów ekspansji, jednak globalne spowolnienie jest odczuwalne. Mimo to, projekty rozpoczęte w 2008 r.

Chcemy pomagać partnerom oferując im zniżki na zakup naszych rozwiązań czy ułatwienie dostępu do edukacji i fundusz marketingowy.

toczą się bez większych przeszkód. Już niebawem podpiszemy kontrakt przecierając w ten sposób szlak dla nowej grupy rozwiązań CA w obszarze IT Governance. Mamy nowe zamówienia, więc nie ma mowy o całkowitym zatrzymaniu inwestycji IT w Polsce" - mówi Stanisław Buzała.

Jak mówi Stanisław Buzała, CA dobiera partnerów bardzo starannie. Budowanie kompetencji i certyfikacja to proces długotrwały i wymagający. W Polsce partnerami CA są m.in. Sygnity, B3System, Infovide-Matrix, Bazy i Systemy Bankowe, Premium Technology czy Telsar. Toczą się również rozmowy na temat nawiązania współpracy partnerskiej w regionie z dużą, międzynarodową firmą konsultingową, która jest globalnym partnerem CA, jak również z kolejnym, dużym, polskim integratorem. Centrala postawiła przed szefem polskiego oddziału zadanie wzmocnienia pozycji CA na lokalnym rynku i rozwój kanału partnerskiego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200