Porządki w relacjach

Po ośmiu latach działalności Expander podjął decyzję o wdrożeniu systemu CRM.

Po ośmiu latach działalności Expander podjął decyzję o wdrożeniu systemu CRM.

Spółka rozpoczęła działalność w 2000 r. jako portal internetowy służący do zakupu produktów finansowych. Informacje o klientach przechowywano w systemie firmy Broadvision, specjalizującej się m.in. w platformach internetowych. Dość szybko jednak nastąpiły zmiany w modelu biznesowym firmy.

Ruch w interesie

Porządki w relacjach

Wraz z rozszerzeniem działalności firmy wzrosła również potrzeba pogłębionego raportowania informacji z bieżącej działalności .Do osiągnięcia tego celu niezbędne są odpowiednie narzędzia. Pierwszym krokiem jest wdrożenie systemu CRM, następnym systemu Business Intelligence.

<b>Waldemar Kabała</b>,CIO Expandera

W 2001 r. ruszył pierwszy oddział Expandera w Warszawie. Rejestracja i planowanie spotkań rosnącej liczby klientów wymagały zastosowania nowej aplikacji. Spółka zleciła napisanie odpowiedniego oprogramowania backoffice firmie zewnętrznej. „Nie było wówczas na rynku gotowego rozwiązania, które odpowiadałoby naszym potrzebom” – mówi Waldemar Kabała, CIO Expandera.

„Znacznym ułatwieniem dla wykonawcy był wówczas dobrze określony zakres wymagań biznesowych” – dodaje. Spółka rozwijała sieć placówek w miarę jak usługi doradztwa finansowego cieszyły się coraz większą popularnością. Obecnie posiada 68 oddziałów własnych i franczyzowych w całej Polsce oraz 288 doradców. Expander planuje też ekspansję geograficzną na rynkach Bułgarii, Rumunii i uzyskanie licencji na prowadzenie domu maklerskiego. „Wraz z rozszerzeniem działalności firmy wzrosła również potrzeba pogłębionego raportowania informacji z bieżącej działalności. Do osiągnięcia tego celu niezbędne są odpowiednie narzędzia. Pierwszym krokiem jest wdrożenie systemu CRM, następnym systemu Business Intelligence” – mówi CIO Expandera.

Dotychczas używana aplikacja zbliżała się do granic swoich możliwości. Jej funkcjonalność w porównaniu do gotowego i obszernego produktu CRM zawierającego wiele funkcji, była ograniczona. Coraz trudniej było wprowadzać zmiany oraz głębsze modyfikacje, potrzebne w trakcie codziennej działalności operacyjnej.

Dlatego podjęto decyzję o zakupie aplikacji Oracle CRM (d. Siebel). Jak mówi Waldemar Kabała, zdecydowała o tym marka producenta, referencje dotychczasowych użytkowników, skalowalność systemu i możliwość integracji z aplikacjami zewnętrznymi. Nowy CRM oznacza też migrację obecnie stosowanej bazy danych PostgreSQL na Oracle.

Inwestycja mimo kryzysu

Decyzja o zakupie CRM była wypracowana wspólnie przez grono menedżerów wyższego szczebla spółki. Co ciekawe, została podjęta już w czasie, kiedy kryzys finansowy na dobre zagościł na rynkach. Waldemar Kabała podkreśla, że może to być dobry moment na konstruktywną reorganizację i wnikliwą analizę stosowanych rozwiązań. Projekt jest obecnie na niezmiernie ważnym etapie analizy procesów biznesowych, podczas którego określany jest zakres zmian i optymalizacji w celu szybszego wdrożenia rozwiązań oferowanych przez zakupiony system CRM.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200