Ericsson otworzył w Polsce centrum Global Service Delivery
Do końca roku Ericsson planuje zatrudnić kolejnych 50 pracowników.
Do końca roku Ericsson planuje zatrudnić kolejnych 50 pracowników.
Obecnie pracuje tam 115 inżynierów. Ośrodki Global Service Delivery Center (GSDC) oferują tzw. usługi Managed Services, adresowane przede wszystkim do operatorów telekomunikacyjnych stacjonarnych i komórkowych. Na całym świecie Ericcson prowadzi 23 centra.
Polski GSDC operuje w Warszawie i Katowicach i specjalizuje się w zarządzaniu sieciami operatorów stacjonarnych. Obsługuje firmę Netia, a także sieci klientów krajowych i zagranicznych. Jest jednym z dziewięciu centrów firmy Ericsson o takiej specjalności. Centrum wykorzystuje rozwiązanie Ericsson Managed Service Delivery Platform (MSDP). Zatrudnieni w Polsce inżynierzy pracują według tych samych procesów, narzędzi i metod, którymi posługuje się 8000 specjalistów pracujących w innych centrach GSDC na całym świecie. Szefem Global Service Delivery Center w Polsce został Jari Lukkonen.
inżynierów będzie do końca roku pracować w polskim Global Service Delivery Center Ericssona.
W Polsce firma zanotowała 11% spadek wartości obrotów, co jej dyrektor Lars Svensson przypisuje jednak wyjątkowo niekorzystnym zmianom kursów walut i wyjaśnia, że obiektywnie (czytaj w euro), nastąpił 8% wzrost obrotów w 2008 r. Największe nadzieje Ericsson wiąże w 2009 r. z popularyzacją szerokopasmowych sieci bezprzewodowego dostępu do Internetu LTE. W tym roku firma zawarła pierwszy kontrakt na uruchomienie systemu 4G ze szwedzkim operatorem Telia Sonera. W Polsce są już prowadzone testy, a Lars Svensson sądzi, że w tym roku nastąpi boom i operatorzy zaczną podejmować decyzje o inwestycjach w technologie LTE, co oznaczałoby, że w praktyce usługi takie pojawią się na polskim rynku w 2011 r.