Wygra ten, kto myśli przyszłościowo
- Marek Jaślan,
- 23.12.2008
Właściwie wydane pieniądze na rozwiązania IT pomogą małym i średnim przedsiębiorstwom odpowiednio przygotować się na ciężkie czasy.
Właściwie wydane pieniądze na rozwiązania IT pomogą małym i średnim przedsiębiorstwom odpowiednio przygotować się na ciężkie czasy.
Małe i średnie firmy zazwyczaj lepiej niż wielkie molochy potrafią wykorzystać nowe możliwości rynkowe, szybciej reagują na zmiany w otoczeniu, elastyczniej dostosowują się do nowej sytuacji. O ile jednak prawda ta sprowadza się w okresie prosperity, kiedy gospodarka rozwija się w szybkim tempie, to w czasach kryzysu jest z reguły odwrotnie. Skutki zawirowań finansowych i gospodarczych są zazwyczaj bardziej dokuczliwe dla firm małych i średnich niż dla wielkich korporacji.
Drogi pieniądz
wszystkich przedsiębiorstw w UE stanowią MSP, które w ostatnich latach stworzyły 80% nowych miejsc pracy.
Koncern stara się też pamiętać o resellerach. „Wystawiamy faktury w takiej walucie, aby te zawirowania walutowe były dla nich jak najmniej odczuwalne. Innego rodzaju działania, które podejmujemy to pomoc małym i średnim firmom w staraniu się o środki z funduszy unijnych na informatyzację. W czasach kryzysu może to bowiem okazać się dla nich najlepszym sposobem na sfinansowanie inwestycji w IT, które pozwolą im na kosztowe oszczędności w dalszej działalności” – podkreśla Vahe Torossian.
Dostrzega to zresztą Unia Europejska i na początku grudnia br. kraje członkowskie wspólnoty jednogłośnie poparły pakiet pomocy i ułatwień dla małych i średnich firm (tzw. Small Business Act), obiecując im w czasach kryzysu udzielenie większego wsparcia finansowego i ułatwień. Small Business Act ma służyć wsparciu 23 mln firm liczącym do 250 osób i o obrotach do 50 mln euro rocznie. W UE 99,8% wszystkich przedsiębiorstw stanowią MSP, które tworzą dwie trzecie miejsc pracy w sektorze prywatnym. W ostatnich latach powstało tam 80% wszystkich nowo utworzonych miejsc pracy. Warto im więc udzielić finansowego wsparcia i dlatego np. Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) przeznacza na ten cel kwotę 30 mld euro do 2011 roku.
W co warto zainwestować
- łączność,
- bezpieczeństwo,
- zdalny dostęp,
- produktywność,
- relacje z klientami,
- obsługa klientów.