Na gorąco: Maxim Lavrov

Szef projektu 1C: Enterprise 8 o rozwoju w Polsce, wprowadzanego przez 1C, która wchodzi na nasz rynek systemów ERP. W Rosji z jej rozwiązań korzysta ok. 91% firm na rynku MSP.

Szef projektu 1C: Enterprise 8 o rozwoju w Polsce, wprowadzanego przez 1C, która wchodzi na nasz rynek systemów ERP. W Rosji z jej rozwiązań korzysta ok. 91% firm na rynku MSP.

Z kim 1C chce w Polsce konkurować?

Na gorąco: Maxim Lavrov

Maxim Lavrov

Naszym zdaniem i zdaniem naszych partnerów, to co oferujemy, nie ma konkurencji na dzień dzisiejszy. Istnieje dużo firm oferujących rozwiązania dla handlu, ale żadne z nich w tym segmencie cenowym nie posiada takiego narzędzia, jak platforma i środowisko deweloperskie 1C: Enterprise 8.

O ile tańsze będzie Państwa rozwiązanie?

Z cennikiem można się zapoznać na naszej stronie internetowej. Jednak największy nacisk kładziemy na możliwości oprogramowania. Tej klasy narzędzia raczej nie są oferowane w segmencie rozwiązań dla małych firm, tylko w rozwiązaniach ERP. Warto też zauważyć, że istotnym elementem wdrożenia jest koszt przygotowania i dopasowania aplikacji dla klienta końcowego. Tutaj też 1C: Enterprise 8 daje dużą przewagę wdrożeniowcom przy rozmowach z klientem.

Jakich partnerów szukacie?

Szukamy przede wszystkim firm zajmujących się wdrożeniami i producentów oprogramowania. Tym pierwszym proponujemy nasze standardowe rozwiązania i nieograniczone możliwości ich modyfikacji dzięki środowisku 1C: Enterprise 8. Podpisanych jest już kilkadziesiąt umów partnerskich. Mamy nadzieję, że do końca roku będziemy mieli w ok. 100 partnerów. Producentom oprogramowania proponujemy zaś wykorzystanie platformy 1C: Enterprise 8 do tworzenia własnych, autorskich rozwiązań.

Produkt im się podoba?

Tak, zwracają uwagę na otwartość systemu i możliwość dokonywania zmian w konfiguracjach oraz funkcjonalność, np. dokładne raportowanie tego, co dany klient kupował, z możliwością przejścia od ogólnej informacji do pojedynczych faktur, system kontroli dostępu dla poszczególnych użytkowników i wiele innych rozwiązań ułatwiających pracę. Poziom rabatów i atrakcyjny program partnerski jest dobrym dopełnieniem samego produktu.

Jak zamierzacie Państwo wprowadzać 1C: Enterprise 8 na polski rynek?

We wrześniu wypuściliśmy na rynek finalną, polską wersję konfiguracji Zarządzanie Handlem. Od kilku miesięcy prowadzimy proces pozyskiwania i szkolenia partnerów. Będą oni mogli nie tylko sprzedawać standardowe wersje konfiguracji na bazie platformy1C: Enterprise 8, ale także modyfikować i tworzyć rozwiązania dla konkretnych klientów. Zarządzanie Handlem to aplikacja dedykowana dla firm handlowych z segmentu MSP. Do końca roku wzbogacimy ofertę o zintegrowane rozwiązanie, które będzie zawierało podsystem finansowo-księgowy, środki trwałe i inne funkcjonalności nie wchodzące w skład Zarządzania Handlem. Umożliwi to kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem na bazie 1C: Enterprise 8.

Czy Państwa partnerzy rozpoczęli już sprzedaż systemu 1C: Enterprise?

Można powiedzie, iż 1C: Enterprise 8 podjął już pierwsze kroki na polskim rynku. Mamy referencje z wdrożeń rozwiązań przygotowanych przez partnerów. Kilka tygodni temu rozpoczęliśmy sprzedaż Zarządzania Handlem. Ruszyły już pierwsze wdrożenia.

Jakie inne działania, poza pozyskiwaniem partnerów, Państwo planują?

Organizujemy konferencje, wspieramy fora internetowe, które są platformą wymiany zdań i opinii na temat naszego produktu. Zaczynamy tworzyć zaczątki społeczności 1C w Polsce.

Dla kogo przeznaczony jest system 1C: Enterprise 8?

Naszą grupą docelową są na razie firmy handlowe, w których system będzie pracował na kilku, kilkudziesięciu stanowiskach roboczych. Warto tu wspomnieć, że platforma 1C: Enterprise 8 pozwala na tworzenie rozwiązań nawet do kilkuset jednocześnie pracujących stanowisk. Jesteśmy też otwarci na rozwiązania, które tworzą partnerzy. Mamy przykłady wdrożeń, kiedy nasz partner zbudował konkretną konfigurację pod dany projekt.

Ostatnio w Polsce połączyło się wielu dostawców systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Czy 1C ma zamiar konsolidować polski rynek oprogramowania?

Konsolidacja jest rzeczą naturalną w dzisiejszych realiach prowadzenia biznesu. Nasza firma jest udziałowcem w wielu spółkach i nie wykluczamy tej ścieżki również w Polsce.

Rozmawiał Adam Jadczak

Dossier

Największe problemy w wejściu na polski rynek:

Tak jak każda firma, borykaliśmy się z problemami kadrowymi, ale szczęśliwie udało nam się je rozwiązać i zoptymalizować nasze działania. Przed nami trudne wyzwanie budowania świadomości marki i produktu. Naszymi atutami jest silny zespół i produkt, który potrafi się obronić swoimi atutami na rynku.

Różnice w prowadzeniu biznesu w Polsce i w Rosji: Po przyjeździe do Polski zwróciłem uwagę na bardzo dużą ilość firm wdrożeniowych, które jednocześnie zajmują się tworzeniem własnych rozwiązań. Dlatego przygotowaliśmy specjalny program partnerski dla producentów oprogramowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200