Infovide Matrix kupuje DahliaMatic

Za 60% udziałów w zatrudniającej ponad 60 specjalistów spółce, specjalizującej się we wdrożeniach aplikacji Oracle, Infovide-Matrix zapłaci 20 mln zł.

Za 60% udziałów w zatrudniającej ponad 60 specjalistów spółce, specjalizującej się we wdrożeniach aplikacji Oracle, Infovide-Matrix zapłaci 20 mln zł.

Infovide Matrix kupuje DahliaMatic

Nie wykluczamy kolejnej inwestycji. Tym razem w spółkę doradczą, specjalizującą się w usługach na rzecz klientów z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych - mówi Borys Stokalski, wiceprezes Infovide-Matrix.

Możliwa jest dodatkowa premia zależna od uzyskania przez DahliaMatic zysku powyżej 4 mln zł. To drugie - po zrealizowanej w listopadzie 2007 r. akwizycji CT Partners - przejęcie dokonane przez Infovide-Matrix. "Konsekwentnie podążamy w stronę firmy opartej na modelu Consulting&Solution Implementation, a więc takiej, która oprócz usług doradczych ma również kompetencje wdrożeniowe. Uznaję, że w ten sposób spełniliśmy obietnice złożone akcjonariuszom w ubiegłym roku" - mówi Borys Stokalski, wiceprezes Infovide-Matrix.

DahliaMatic osiągnęła w 2007 r. przychody na poziomie 11,4 mln zł, a jej zysk netto przekroczył 2 mln zł. Do jej klientów należą m.in. ARiMR, KRUS, Ministerstwo Finansów, Animex, Tesco, BOT, AXA i Commercial Union. Firma ma ambitne plany na ten rok. Zakłada sprzedaż na poziomie 14 mln zł (wzrost o 22%) i prawie 100% wzrost zysku netto do poziomu 4 mln zł. "Dzięki transakcji z Infovide-Matrix, mamy szanse na dalszy, dynamiczny rozwój. Działanie w grupie kapitałowej pozwoli na wyzwolenie dodatkowej motywacji w naszych pracownikach i ułatwi sprzedaż usług. Do tej pory spoczywała ona na barkach zarządu DahliaMatic" - mówi Lech Marcinkowski, wiceprezes DahliaMatic.

23 mln zł

wydała już Infovide-Matrixna przejęcia na polskim rynku.

Akwizycja DahliaMatic nie oznacza końca zakupów dokonanych przez Infovide-Matrix. Borys Stokalski nie wyklucza kolejnej inwestycji. Tym razem w spółkę doradczą, specjalizującą się w usługach na rzecz klientów z Europy Zachodniej i USA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200