Co zdziałało UKE w 2007 roku

W ubiegłym roku Prezes UKE zakończył realizację "Strategii Regulacyjnej 2006-2007". Co udało mu się osiągnąć? Na to pytanie odpowiada sprawozdanie przekazane przez Annę Streżyńską, prezes UKE, Ministrowi Infrastruktury.

W ubiegłym roku Prezes UKE zakończył realizację "Strategii Regulacyjnej 2006-2007". Co udało mu się osiągnąć? Na to pytanie odpowiada sprawozdanie przekazane przez Annę Streżyńską, prezes UKE, Ministrowi Infrastruktury.

Co zdziałało UKE w 2007 roku

Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Wśród podstawowych założeń wspomnianej Strategii znalazły się m.in. zwiększenie dostępności, możliwości wyboru, poprawa jakości i obniżenie cen usług telekomunikacyjnych, zapewnienie powszechnego, taniego dostępu do szerokopasmowego Internetu oraz wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej i komórkowej. Jak informuje na swojej stronie internetowej UKE, wśród najważniejszych dokonań urzędu w 2007 r. w zakresie telekomunikacji można wymienić np. nałożenie na TP obowiązków regulacyjnych na rynkach świadczenia usług telekomunikacyjnych, stworzenie narzędzi do wdrażania regulacji kosztowych (modele: kalkulacji kosztów hurtowej dzierżawy łączy i kalkulacji kosztów szerokopasmowej transmisji danych) oraz przygotowanie mapy dostępności do szerokopasmowego Internetu w ramach Bitstream Access.

Natomiast w zakresie współpracy międzyoperatorskiej UKE może się pochwalić działaniami, takimi jak: ustalenie niższych stawek rozliczeń za zakańczanie połączeń w sieciach operatorów telefonii komórkowej, zmiana oferty ramowej TP określającej warunki umów o dostępie do lokalnej pętli abonenckiej, zatwierdzenie oferty ramowej określającej warunki zawierania przez TP z innymi operatorami umów dzierżawy łączy telekomunikacyjnych czy zobowiązanie TP do zmiany oferty ramowej określającej warunki dostępu telekomunikacyjnego w zakresie usługi dostępu szerokopasmowego.

Jak podaje Anna Streżyńska, w wyniku działań urzędu, wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz liczba jego klientów widocznie rośnie, obserwujemy dynamiczny spadek cen, a w niektórych segmentach rynku klient otrzymuje także znacznie lepszą jakość usług. Ponadto w większości obszarów rynku zdecydowanie wzrasta jego stopień konkurencyjności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200