1,34 mld USD w serwisy Web 2.0

Rok 2007 był rekordowy pod względem wielkości inwestycji w serwisy typu Web 2.0 . Całkowita kwota inwestycji wyniosła 1,34 mld USD i była dwukrotnie wyższa niż w 2006 r., wynika z analizy Dow Jones VentureSource.

Rok 2007 był rekordowy pod względem wielkości inwestycji w serwisy typu Web 2.0 . Całkowita kwota inwestycji wyniosła 1,34 mld USD i była dwukrotnie wyższa niż w 2006 r., wynika z analizy Dow Jones VentureSource.

Aż 22% pieniędzy trafiło do firmy Facebook. Serwis ten otrzymał 300 mln USD inwestycji, w tym 240 mln USD od Microsoftu. To zdaniem VentureSource największa inwestycja Web 2.0 w 2007 r. Na drugim miejscu znalazła się firma Ning. Łącznie fundusze venture-capital zainwestowały w nią 44 mln USD. W 2005 r. inwestycje zaklasyfikowane przez VentureSource jako Web 2.0 wyniosły 309 mln USD, w 2006 r. 716 mln USD. Jednak dynamika przyrostu liczby spółek, które otrzymują pieniądze co roku spada. Co więcej, większość nowych przedsięwzięć, w które zainwestowano, nie pochodzi z Doliny Krzemowej. Rok 2008 pokaże, czy spółki Web 2.0 mogą przynosić pieniądze i czy inwestorzy nadal tak chętnie będą w nie inwestowali. Wszystko to za sprawą recesji gospodarczej oraz spadającej liczby kliknięć w reklamy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200