AOL wchodzi do Polski
- (pz),
- 18.12.2007
Rozmowa z Arielem Ecksteinem, wiceprezesem ds. nowych rynków w AOL Europe, firmie, która właśnie uruchamia swój polski serwis i usługi.
Rozmowa z Arielem Ecksteinem, wiceprezesem ds. nowych rynków w AOL Europe, firmie, która właśnie uruchamia swój polski serwis i usługi.
Co Pan sądzi o polskim rynku internetowym?
Widzimy w Polsce olbrzymi potencjał wzrostu. Szacuje się, że wartość polskiego rynku reklamy online wynosi ok. 63 mln euro, co czyni Polskę 11. graczem w Europie, a całkiem prawdopodobne, że Wasz kraj znajdzie się w pierwszej dziesiątce w 2010 r. Cała Europa Środkowo-Wschodnia jest dla nas jednym z głównych motorów wzrostu. Rynek ten rozwija się szybciej niż amerykański, ze wzrostem szacowanym na 32% rocznie. W 2009 r. chcielibyśmy mieć dostęp do 95% europejskiego rynku reklamy online.Czy będziecie mieli fizyczny oddział w Polsce?
Mamy polskich pracowników w dziale technicznym i produktowym. To oni stworzyli polski serwis. Naturalne dla naszego biznesu jest jednak to, że można go prowadzić dosłownie z każdego miejsca. Wszystkie serwisy europejskie prowadzimy z Londynu.
Jakie polskie firmy są Waszymi partnerami?
Podpisaliśmy umowy na dostawę treści m.in. z Polską Agencją Prasową - która dostarcza informacje dotyczące bieżących wydarzeń z Polski i ze świata; Agorą - która przekazuje informacje o gwiazdach; Filmweb - od którego mamy informacje na temat filmów i repertuaru kinowego, czy Albireo - dostarczającą nam horoskopy.
Słyszałem, że pierwsze usługi, jakie zaprezentujecie na polskim rynku, to komunikator i poczta elektroniczna. Jak Pan zapewne wie, w Polsce działa silny lokalny gracz na rynku komunikatorów - Gadu-Gadu...
Zainwestowaliśmy naprawdę dużo, aby zbudować produkty światowej klasy, wyróżniające się na tle konkurencji. Weźmy choćby AOL Poczta, która np. ma nielimitowaną pojemność skrzynki. Dodatkowo obsługuje protokoły IMAP i POP3, co oznacza, że użytkownicy mogą z niej korzystać na większości klientów pocztowych. Przy projektowaniu AOL Poczta ma także systemy filtrowania spamu i zapewnienia bezpieczeństwa. Nasz filtr antyspamowy każdego dnia blokuje 1,5 mld wiadomości. Dzięki zaś integracji z komunikatorem AIM (AOL Instant Messenger) użytkownicy będą mieli możliwość dzielenia się ze znajomymi zdjęciami, filmami wideo, plikami, a nawet folderami. AIM jest też w pełni kompatybilny z ICQ i iChat.
Jakie inne produkty przygotowaliście?
Zaoferujemy aplikacje społecznościowe, jak AOL Foto i AOL Video. Dzięki zaś Winampowi oferujemy odtwarzacz multimedialny, który daje użytkownikowi dostęp do treści nadawanych w streamingu oraz funkcję zdalnego odbioru multimediów. Dzięki temu można mieć do nich dostęp praktycznie z dowolnego miejsca na świecie. Polska wersja odtwarzacza Winamp została zaprezentowana 10 października i zbiegła się w czasie z jego 10. urodzinami. Dzięki Winampowi jesteśmy w stanie zbudować w ciągu miesiąca bazę użytkowników liczącą ponad 3,4 mln polskich internautów, którzy już z niego korzystają.