90% polskich internautów ogląda filmy w sieci

Wśród polskich internautów 73% spotkało się z internetową reklamą wideo, wynika z badania Gemius na zlecenie domu mediowego Value Media. Aż 90% internautów miało zaś kontakt z materiałami wideo w Internecie.

Wśród polskich internautów 73% spotkało się z internetową reklamą wideo, wynika z badania Gemius na zlecenie domu mediowego Value Media. Aż 90% internautów miało zaś kontakt z materiałami wideo w Internecie.

Materiały filmowe w sieci znacznie częściej oglądają mężczyźni niż kobiety oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Najpopularniejsze serwisy to YouTube.pl i Wrzuta.pl. Większość internautów (84%) ogląda internetowe filmy w domu. Ponadto 62% badanych ogląda materiały wideo wraz ze znajomymi, rodziną bądź przyjaciółmi. Najczęściej są one poświęcone rozrywce, humorowi (63%), muzyce (54%) lub informacjom (36%).

Internauci nie tylko oglądają filmy, lecz także przesyłają znajomym linki do najciekawszych materiałów. Natomiast 8% z nich samodzielnie umieszcza filmy w sieci. Zaledwie 8% respondentów korzysta z płatnych materiałów wideo. 64% internautów woli oglądać darmowe przekazy wideo, nawet jeśli pojawiają się w nich reklamy, ale długość filmu reklamowego nie powinna przekraczać 10 s.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200