Bez emocji, czysta wydajność

Wiadomość o przejęciu firmy Cognos, dostawcy rozwiązań Business Intelligence (BI) oraz Business Performance Management (BPM) przez IBM nie zaskoczyła ani pracowników firmy, ani jej partnerów. Przynajmniej takie wrażenie można było odnieść podczas zorganizowanej w Warszawie konferencji Cognos Executive Summit 2007.

Wiadomość o przejęciu firmy Cognos, dostawcy rozwiązań Business Intelligence (BI) oraz Business Performance Management (BPM) przez IBM nie zaskoczyła ani pracowników firmy, ani jej partnerów. Przynajmniej takie wrażenie można było odnieść podczas zorganizowanej w Warszawie konferencji Cognos Executive Summit 2007.

"Plotki krążyły od dłuższego czasu" - twierdzi Marianne Wittek, menedżer w firmie Cognos, odpowiedzialna za rynek polski i kraje bałtyckie. "Wiedzieliśmy o tym już od dwóch miesięcy" - chyba nieco przesadnie zapewniali przedstawiciele jednego z partnerów Cognosa w Polsce. Specjalnego zainteresowania, ani tym bardziej zaniepokojenia nie zdradzali także klienci, którzy pojawili się na konferencji.

Bez emocji, czysta wydajność

"Cognos trafi do działu Information Management działającego w ramach IBM Software Group. Nic więcej na razie nie możemy powiedzieć". - Marianne Wittek, menedżer w firmie Cognos, odpowiedzialna za rynek polski i kraje bałtyckie

Podczas spotkania skoncentrowano się więc na zarządzaniu wydajnością i najnowszej wersji oprogramowania Cognos. Na temat przejęcia przez IBM powiedziano - oficjalnie, ale także w kuluarach - zaledwie kilka słów. Marianne Wittek poinformowała, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2008 r. Najprawdopodobniej dopiero wówczas można spodziewać się więcej szczegółowych informacji na temat przyszłości produktów i marki. "Cognos trafi do działu Information Management działającego w ramach IBM Software Group. Nic więcej na razie nie możemy powiedzieć" - tłumaczyła podczas Cognos Executive Summit 2007 Marianne Wittek. Zapewniła ona przy tym, że ani klienci, ani partnerzy nie mają powodów do obaw.

Tymczasem analitycy uczulają klientów, aby zwrócili uwagę na plany IBM w związku z przejęciem Cognosa. Według Ventana Research, włączenie Cognos do działu IBM Information Management to znak, że IBM postrzega Business Intelligence jako wycinek swojej oferty rozwiązań do zarządzania informacją, obok oprogramowania bazodanowego, narzędzi do budowy hurtowni danych i zarządzania treścią. W innym przypadku firma utworzyłaby w ramach IBM Software odrębny dział skupiony na Business Intelligence, funkcjonujący obok rozwiązań IBM WebSphere czy IBM Lotus Notes/Domino.

Na spotkaniu w Warszawie, oprócz przedstawicieli nowego właściciela reprezentowanych przez IBM Polska, pojawili się nie tylko partnerzy i dotychczasowi użytkownicy, ale także potencjalni klienci Cognosa. Jak twierdzili, informacje o przejęciu przez IBM nie zmniejszyły ich zainteresowania ofertą kanadyjskiej firmy.

W Polsce Cognos nie ma oddziału. Oprogramowanie oferowane jest przez partnerów: Mineral Midrange, Sygnity, S&T Services Polska i Hogart. Firma nie zgodziła się ujawnić informacji o liczbie klientów w Polsce. Cognos deklaruje posiadanie 30 tys. klientów na całym świecie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200