Awaria systemu sprzedaży biletów

Pierwszego dnia (30 października), gdy możliwy stał się zakup biletów na Olimpiadę w Pekinie w 2008 r., system sprzedaży przez Internet uległ awarii.

Pierwszego dnia (30 października), gdy możliwy stał się zakup biletów na Olimpiadę w Pekinie w 2008 r., system sprzedaży przez Internet uległ awarii.

Powodem było ogromne zainteresowanie biletami. Podczas pierwszej godziny stronę odwiedziło 8 mln osób, które chciały kupić 200 tys. biletów. Dodatkowo call center BOCOG (Beijing Organizing Committee for the Olympic Games) otrzymało 3,8 mln telefonów od klientów pragnących tą drogą kupić bilety na igrzyska olimpijskie. Jak przyznają organizatorzy, system nie sprostał tak dużemu zainteresowaniu. W ciągu pierwszych dwóch godzin sprzedano zaledwie 9000 biletów.

W specjalnym oświadczeniu przedstawiciele BOCOG doradzają osobom próbującym się skontaktować z call center cierpliwość, a zniecierpliwionych klientów internetowych proszą o nieklikanie wielokrotnie w ikonę potwierdzającą zakup, co powoduje znaczne zwiększenie obciążenia strony BOCOG.

Na specjalnej konferencji prasowej przedstawiciele BOCOG przyznali, że system był przygotowany na obciążenie do 1 mln odwiedzających na godzinę i nie więcej niż 150 tys. zapytań o bilety na minutę. "Nasze założenia były znacznie mniejsze niż rzeczywiste obciążenie" - przyznają.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200