Dell: więcej przejęć i sprzedaży detalicznej

Michael Dell zapowiada zwiększenie liczby i wartości inwestycji w zakup niezależnych firm oraz systematyczne rozszerzanie kanałów sprzedaży detalicznej.

Michael Dell zapowiada zwiększenie liczby i wartości inwestycji w zakup niezależnych firm oraz systematyczne rozszerzanie kanałów sprzedaży detalicznej.

Dell: więcej przejęć i sprzedaży detalicznej

Michael Dell, prezes firmy Dell

Była to jego odpowiedź na pytanie o komentarz dotyczący opinii o obserwowanej ostatnio konsolidacji rynku komputerów PC, a w szczególności przejęcia Gateway przez Acera. Przyznał jednocześnie, że Dell rozważał wcześniej możliwość zakupu Gateway.

"Sądzę, że konsolidacja w tym segmencie rynku będzie coraz szybsza. Jest ona korzystna dla dużych producentów, dlatego że potencjał wzrostu rynku przesuwa się w kierunku krajów rozwijających się. W ostatnich dwóch latach Dell przejął pięć firm, dwie działające w segmencie konsumenckim, jednego producenta oprogramowania i dwie firmy oferujące usługi. Były to względnie małe transakcje, ale nie będę zdziwiony, jeśli wkrótce nastąpi pewne przyspieszenie tempa przejęć i wzrost ich wartości" - powiedział Michael Dell podczas konferencji prasowej w Tokio. Była ona poświęcona prezentacji programu Simplify IT, który jest promocją metod ograniczania kosztów utrzymania i zarządzania systemami IT. Inicjatywa ta ma oczywiście przynieść firmie wymierne korzyści, bo zakłada, że zaoszczędzone środki na zmniejszeniu kosztów utrzymania infrastruktury zostaną przeznaczone na inwestycje w nowe serwery i komputery PC. Dell ocenia, że obecnie w Japonii tylko 30% kosztów IT to koszty związane z zakupami nowego sprzętu. Jeśli chodzi o rynek konsumencki, to odejście od utrzymywania tylko modelu sprzedaży bezpośredniej i wprowadzenie komputerów do kanałów sprzedaży detalicznej okazało się sukcesem i Michael Dell zapowiada dalsze rozszerzanie tego systemu. "Można oczekiwać, że w ciągu roku lub dwóch lat na wszystkich dużych rynkach światowych Dell będzie miał niewielką liczbę kluczowych dystrybutorów zajmujących się obsługą kanałów sprzedaży detalicznej. Dzięki temu produkty firmy będą szerzej dostępne" - stwierdza.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200