Nowe centrum DHL

Trwają ostatnie testy nowoczesnego centrum obsługi klienta DHL Express. Łącznie znajdzie się w nim ok. 450 stanowisk roboczych. Obecnie każdego dnia firma odbiera ok. 11 tys. połączeń. W ciągu dwóch lat ich liczba ma się jednak podwoić. Nowe centrum ma umożliwić ich sprawną obsługę. Firma przeznaczyła na ten projekt 2,8 mln zł.

Trwają ostatnie testy nowoczesnego centrum obsługi klienta DHL Express. Łącznie znajdzie się w nim ok. 450 stanowisk roboczych. Obecnie każdego dnia firma odbiera ok. 11 tys. połączeń. W ciągu dwóch lat ich liczba ma się jednak podwoić. Nowe centrum ma umożliwić ich sprawną obsługę. Firma przeznaczyła na ten projekt 2,8 mln zł.

Całością zarządzać będzie oprogramowanie firmy Genesys. Pracę konsultantów będzie wspierać aplikacja wykonana w technologii Java przez firmę Qumak-Sekom. Zostanie ona zintegrowana z istniejącym systemem informatycznym i pozostałymi aplikacjami biznesowymi używanymi w DHL. Ponadto w centrum zostaną wykorzystane rozwiązania firmy NICE Systems.

Platformę telekomunikacyjną wykorzystującą połączenia telefoniczne, faksowe, usługi VoIP oraz pocztę elektroniczną dostarczyła Avaya (Communication Manager 3.1 pracujący na serwerze Avaya S8720, współpracującym z bramami multimedialnymi Avaya G650). Nad realizacją projektu czuwają specjaliści Unima 2000.

Wszystkie najważniejsze elementy systemu - serwery sterujące, karty kontrolne, przełączniki LAN oraz najważniejsze karty telefonii VoIP - zostaną zduplikowane, co ma zabezpieczyć ciągłość działania centrum.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200