Komórka jak komunikator

Z początkiem października MTI uruchomiła usługi telefonii internetowej LoVo realizowane przy wykorzystaniu telefonów komórkowych wyposażonych w szerokopasmowy dostęp do Internetu w technologii Wi-Fi lub UMTS.

Z początkiem października MTI uruchomiła usługi telefonii internetowej LoVo realizowane przy wykorzystaniu telefonów komórkowych wyposażonych w szerokopasmowy dostęp do Internetu w technologii Wi-Fi lub UMTS.

LoVo to usługa telefonii mobilnej realizowana w technologii UMA (Unlicensed Mobile Access). Umożliwia prowadzenie rozmowy przez telefon komórkowy tak, jakby był to telefon stacjonarny. Pozwala to użytkownikom bezprzewodowego systemu korzystać w firmie lub w domu z szerokopasmowej sieci radiowej WLAN za pośrednictwem punktów dostępowych Wi-Fi lub Bluetooth, a poza zasięgiem tej sieci - z tradycyjnej łączności komórkowej GSM. Co ważne, jeśli w czasie prowadzenia rozmowy jakość lub siła sygnału Wi-Fi spadnie poniżej zadanej wartości, system LoVo płynnie przełączy rozmowę z VoIP na UMTS. Wszystko odbywa się w sposób niezauważalny dla użytkownika.

Usługę LoVo oferuje warszawska Mobilna Telefonia Internetowa MTI (d. Echotel). Jej udziałowcami są BBI Capital NFI, Capital Investment Group oraz kilka osób prywatnych. MTI podkreśla, że nie jest związana z żadnym operatorem komórkowym. Dotychczas oferowane rozwiązania UMA pozwalały na korzystanie z usług tylko jednego, konkretnego operatora GSM. Natomiast użytkownik LoVo może współpracować z dowolną, wybraną przez niego firmą telekomunikacyjną.

Irlandzki łącznik

Usługa LoVo jest efektem współpracy MTI z irlandzkim partnerem Cicero Networks. To właśnie platforma Cicero 2.0, zbudowana z wykorzystaniem Microsoft.Net Framework oraz Microsoft SQL Server 2000 umożliwia płynne przełączanie połączeń pomiędzy różnymi systemami telekomunikacyjnymi. MTI jest wyłącznym użytkownikiem systemu na polskim i środkowoeuropejskim rynku. Firma współpracuje także z Netgear Poland.

Prawie automat

Komórka jak komunikator

Telefon HTC z zainstalowaną aplikacją LoVo

MTI przyznaje użytkownikowi LoVo stacjonarny numer telefonu (39xx z rejonizacją ogólnopolską), na który można zadzwonić w momencie, gdy telefon ma dostęp do Internetu. W takiej sytuacji działają dwa numery - GSM i stacjonarny. Dzięki temu użytkownik w każdej chwili jest dostępny pod stacjonarnym numerem telefonu, niezależnie od tego czy znajduje się przy swoim biurku, czy pozostaje poza granicą zasięgu stacji dostępowej Wi-Fi.

Zintegrowany dialer - wbudowany w aplikację, która umożliwia wybór numeru telefonu z książki telefonicznej - umożliwia korzystanie z jednej książki telefonicznej dla połączeń VoIP i GSM oraz automatyczny wybór technologii połączenia pod kątem najniższej ceny połączenia. Aplikacja jest w pełni skonfigurowana. Użytkownik musi jedynie wprowadzić login i hasło, które system LoVo przysyła po wstępnej rejestracji. Możliwość wykonywania połączeń poprzez Wi-Fi wymaga jednak odpowiedniego skonfigurowania bezprzewodowego punktu dostępowego i podłączenia do niego telefonu lub uruchomienia na koncie GSM usług szerokopasmowego dostępu 3G.

Korzystanie z usług 3G jest korzystne wtedy, gdy operator nie nalicza opłat za przesłane kilobajty danych, bo wówczas rozmowa internetowa będzie droższa od GSM. Dlatego optymalnym rozwiązaniem jest opłata zryczałtowana. Obecnie usługa LoVo może współpracować z następującymi telefonami i aplikacjami: telefony Nokia serii E60, 61, 65, 70 i N80 oraz smartphony i urządzenia PDA oparte na systemie Windows Mobile 5.0.

Biznesowo i domowo

39 gr

użytkownik LoVo zapłaci za minutę rozmowy z telefonu stacjonarnego znajdującego się w Czechach, Niemczech lub w Wlk. Brytanii.

Firma promuje rozwiązanie w postaci telefonów komórkowych wyposażonych w aplikację LoVo. Eliminuje to konieczność budowania sieci telefonicznej wewnątrz firmy. W pomieszczeniach biurowych wystarczy jedynie punkt lub kilka punktów dostępowych Wi-Fi. Każdy aparat mobilny staje się wówczas zarówno telefonem komórkowym, jak i biurkowym korzystającym z wirtualnej centrali PBX.

Posiadający telefon mobilny z aplikacją LoVo pracownik jest stale dostępny pod swoim wewnętrznym numerem firmowym. Wszystkie rozmowy są w inteligentny sposób kierowane tak, aby koszt połączenia był możliwie najniższy. W razie awarii systemu każdy pracownik pozostaje dostępny pod numerem komórkowym. Może również wykonywać połączenia wychodzące przy użyciu technologii GSM. Aplikacja LOVO pozwala na ustawienie trzech równoległych profili VoIP. Pracownik może więc po przyjściu do domu wyłączyć profil biurowy i uzyskać własny stacjonarny numer domowy. Wówczas opłaty za połączenia będą naliczane na jego prywatne konto.

Połączenia za grosze

Opłata aktywacyjna w sieci LoVo kosztuje 1, 22 zł. Opłaty za połączenia lokalne, międzystrefowe i do sieci komórkowych wynoszą od 10 gr (połączenia lokalne) do 66 gr za minutę (do sieci telefonii komórkowej z prezentacją numeru; bez prezentacji numeru 36 gr). Opłaty za połączenia międzynarodowe są naliczane zależnie od strefy (6 stref) i rodzaju telefonu (stacjonarny lub komórkowy). I tak np. minuta rozmowy z telefonu stacjonarnego znajdującego się w Czechach, Niemczech lub w Wlk. Brytanii kosztuje 36 gr (brutto). Telefonowanie na komórki znajdujące się np. w takich krajach, jak Andora, Australia, Austria, Czechy, Estonia, Finlandia, czy Francja kosztuje już 1, 33 zł za minutę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200