Centra usługowe w Polsce

Biuro badawczo-analityczne DiS przedstawiło raport obrazujący rozwój centrów usług w Polsce.

Biuro badawczo-analityczne DiS przedstawiło raport obrazujący rozwój centrów usług w Polsce.

Centra usługowe w Polsce

Największe centra usługowe w Polsce*

Wynika z niego, że w naszym kraju działa aktualnie ponad 200 centrów zajmujących się świadczeniem usług opartych na technikach IT. Spośród 100 największych centrów, 30 liczy sobie nie więcej niż trzy lata. Natomiast najstarsze z nich - górniczy COIG i Centrum Rozliczeniowe Poczty Polskiej - działają od 1957 r. i obchodzą pół wieku działalności. Wśród 100 największych centrów usług aż 54 stanowią jednak stosunkowo nowe centra firm zagranicznych. Reszta to centra krajowych firm o wieloletniej tradycji. Lata 2005-2006 były w Polsce okresem intensywnego rozwoju centrów usługowych. Utworzone w tym czasie firmy zatrudniają na tyle dużo osób, że ponad 30 z nich znalazło się w grupie największych 100 tego typu podmiotów działających w Polsce.

Najczęściej występują specjalizacje związane z IT (71 centrów), następnie usługami księgowymi (38). Świadczą też jednak usługi związane z prowadzeniem rozliczeń kadrowo-płacowych (20), prowadzą działy obsługi telefonicznej, samodzielnego telemarketingu czy pomocy technicznej. 20 centrów zajmuje się działalnością badawczo-rozwojową, zarówno w dziedzinie informatyki, jak i technik bardziej tradycyjnych (przemysł maszynowy, elektronika). Wśród centrów, które specjalizują się w IT, ponad połowa zajmuje się przetwarzaniem danych, blisko połowa masową korespondencją, a 16 rozwojem oprogramowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200