Dekada ISACA w Polsce
- (raj),
- 03.07.2007
Rozmowa z Radosławem Kaczorkiem, przewodniczącym ISACA w Polsce.
Rozmowa z Radosławem Kaczorkiem, przewodniczącym ISACA w Polsce.
Stowarzyszenie prowadzi działania związane z uporządkowaniem zasad przynależności do ISACA w Polsce. Jaki jest stan prac?
Z inicjatywy centrali ISACA prowadzimy prace zmierzające do harmonizacji zarówno statutu regulującego działanie polskiego oddziału, jak i zasad nabycia członkostwa. Niezależnie od tego procesu można uznać, że nabycie członkostwa możliwe jest po złożeniu odpowiedniej deklaracji i opłaceniu rocznej składki.
Stowarzyszenie przyznaje także certyfikaty...
Przyznawane przez nas certyfikaty CISA (Certified Information Systems Auditor) i CISM (Certified Information Security Manager) zyskują na popularności. Coraz więcej osób podchodzi do egzaminów. Bardzo ważnym dla nas wydarzeniem była nowelizacja ustawy o finansach publicznych, na podstawie której certyfikat CISA uzyskał status kwalifikacji zawodowej, uprawniającej do wykonywania zawodu audytora wewnętrznego w sektorze publicznym. Znalazło to odzwierciedlenie w zwiększonym zainteresowaniu jego uzyskaniem i zacieśnieniu współpracy z administracją. Ma to niezwykle istotne znaczenie dla promocji standardów audytu systemów i podniesienia jakości pracy audytorów.
Egzaminy na CISA i CISM odbywają się w języku angielskim, czy będą też w języku polskim?
Tak, postanowiliśmy podjąć kroki w celu polonizacji egzaminu. Proces ten jest jednak skomplikowany i długotrwały. Dlatego też należy się spodziewać, że egzaminy będą oferowane w języku polskim nie wcześniej niż w 2008 r.