Komputerowe żniwa AD 2006

Padł kolejny rekord sprzedaży komputerów PC w Polsce. Jak zgodnie podają firmy Gartner i IDC Poland, w 2006 r. producenci dostarczyli łącznie na polski rynek ponad 2, 4 mln sztuk komputerów (1,8 mln szt. rok wcześniej), w tym ponad 880 tys. notebooków (522 tys. szt.). "Już za rok lub półtora sprzedaż notebooków przekroczy sprzedaż komputerów stacjonarnych.

Padł kolejny rekord sprzedaży komputerów PC w Polsce. Jak zgodnie podają firmy Gartner i IDC Poland, w 2006 r. producenci dostarczyli łącznie na polski rynek ponad 2, 4 mln sztuk komputerów (1,8 mln szt. rok wcześniej), w tym ponad 880 tys. notebooków (522 tys. szt.). "Już za rok lub półtora sprzedaż notebooków przekroczy sprzedaż komputerów stacjonarnych.

Coraz częściej notebook wygrywa z komputerem stacjonarnym. Dostępność bezprzewodowych rozwiązań komunikacyjnych i rosnąca ich popularność także stymuluje rynek notebooków" - twierdzą producenci. Największym dostawcą w 2006 r. został HP (217 tys. szt.), wyprzedzając Acera (180 tys. szt.).

Komputerowe żniwa AD 2006
Najlepszy jak do tej pory wynik HP to efekt sporej aktywności spółki, zwłaszcza marketingowej. “Nasza kampania telewizyjna była udana" - mówi Dariusz Wałach, rzecznik prasowy działu komputerowego PSG w HP Polska. Producent mocno reklamował przenośne komputery przeznaczone dla indywidualnego odbiorcy HP Pavilion. W 2006 r. HP sprzedał 128, 3 tys. notebooków (57, 5 tys. szt. rok wcześniej).

Mimo oddania palmy pierwszeństwa na całym rynku PC, Acer utrzymał jednak miejsce numer 1 w kategorii komputerów przenośnych (177 tys. sztuk). Trzecie miejsce na polskim rynku zajął Fujitsu-Siemens Computers (169 tys. szt.), a kolejne Toshiba (144 tys. szt.) i jedyna polska firma NTT Systems (133 tys. szt.). Toshiba uruchomiła we wrześniu 2005 r. polskie biuro pod kierownictwem Andrzeja Kuźniaka. “W Polsce dopiero zaczęliśmy dostarczać właściwe ilości komputerów na rynek, dzięki bezpośredniej obecności w Polsce, szybszej reakcji na zmiany na rynku - ceny, konfiguracje - oraz wyrównaniu kanału dystrybucyjnego" - mówi szef polskiego przedstawicielstwa.

Drugi duży polski producent PC - Optimus - spadł na 11. miejsce (47 tys. szt.), odnotowując ponad 40-proc. spadek sprzedaży. Zapewne miało to związek z problemami, jakie miał zarząd Optimusa oskarżany przez prokuraturę o nielegalne transakcje na giełdzie i zawieszeniem notowań akcji tej spółki na GPW w związku z nieupublicznioną na czas informacją o nowym inwestorze.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200