Avnet: być największym z IBM

Dwadzieścia siedem osób zatrudnionych w Avnet w Polsce odpowiada za 10% obrotów IBM na polskim rynku, co daje ok. 122 mln zł w zakończonym 2006 roku finansowym.

Dwadzieścia siedem osób zatrudnionych w Avnet w Polsce odpowiada za 10% obrotów IBM na polskim rynku, co daje ok. 122 mln zł w zakończonym 2006 roku finansowym.

Jest to najlepszy wynik w Grupie Avnet w całej Europie. Avnet jest jednym z największych dystrybutorów tej firmy, oferując jednak - w oparciu o rozwiązania IBM - własne usługi dodane oraz oprogramowanie firm partnerskich. "Mamy wiedzę dotyczącą produktów sprzętowych IBM, to pozwala nam na oferowanie usług dodatkowych. Przed kilkudziesięciu laty sprzęt był tak drogi, że oprogramowanie i usługi dołączano do niego prawie bezpłatnie, teraz tendencje te się odwróciły" - mówią przedstawiciele Avnet.

"Staramy się obudowywać ofertę IBM komplementarnymi produktami firm trzecich, zwłaszcza w zakresie rozwiązań pamięci masowych i bezpieczeństwa. W kilku krajach Europy sprzedajemy nawet produkty HP, choć nie w Polsce, bo tutaj rynek na nie jest już zbyt ciasny. Oferowanie w pakiecie usług i rozwiązań IT pozwala klientom na lepszą ocenę zwrotu z inwestycji. Same usługi mogą być dla nich zbyt «wirtualne»" - dodają.

Do najbliższych planów Avnet należy m.in. wprowadzenie do oferty w Polsce systemu SuSE Linux należącego do Novella, który byłby oferowany w pakiecie wraz z serwerami blade IBM. W drugiej połowie ubiegłego roku firma wprowadziła do oferty rozwiązania sieciowe firmy Brocade. Był to pierwszy produkt spoza oferty IBM. Na świecie Avnet sprzedaje ponad 60 marek produktów IT, które mają być powoli wprowadzane również do Polski. "Prowadzone są już kolejne rozmowy w tym zakresie" - mówi Adam Dyszkowski, kierujący polskim oddziałem firmy. "W tej chwili prowadzimy wspólną akcję z Cisco promującą ich nowy produkt SAN (w promocyjnej ofercie dołączamy urządzenia LAN Linksys" - dodaje.

Tak skompletowane produkty są następnie oferowane przez sieć ok. 300 partnerów Avnet w Polsce, z 1/3 z nich firma współpracuje na stałe. Firma rozmawia z kolejnymi dwudziestoma, z których żaden nie współpracuje na co dzień z IBM. Rozmowy w pierwszej kolejności dotyczą sprzedaży sprzętu, następnie zaś oprogramowania i usług.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200