Comarch: 100 mln zł z eksportu

Po trzech kwartałach Comarch notuje najlepsze wyniki w swojej historii.

Po trzech kwartałach Comarch notuje najlepsze wyniki w swojej historii.

Rośnie także znaczenie eksportu, którego wartość w tym roku przekroczy 100 mln zł. Od początku roku udział sprzedaży zagranicznej w przychodach Comarchu wzrósł do 23,6% z 16,1% w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec roku zagraniczna sprzedaż będzie stanowić 30% przychodów pochodzących ze sprzedaży oprogramowania własnego i licencji, a w latach 2007 i 2008 wzrośnie odpowiednio do 35% i 40%.

Prezes Comarchu podkreślił, że spółka będzie się koncentrować wyłącznie na sprzedaży na rynki Europy Zachodniej i rynki amerykańskie. Tym samym porzuca plany ekspansji na Bliskim Wschodzie i w Europie Środkowo-Wschodniej. Do niemieckiego centrum kompetencyjnego w Dreźnie dołączy podobna placówka we francuskim Lille. Comarch tworzy także biuro w Brukseli. Za oceanem obsługą rynków Ameryki Łacińskiej zajmą się centra w Miami i Panamie. Amerykę Północną będzie zaś obsługiwać uruchamiane właśnie biuro w Chicago.

"Przede wszystkim chcemy pozyskiwać kontrakty w największych korporacjach na szczeblu międzynarodowym. Mamy już na koncie wdrożenie w BP, a dla Auchan dostarczymy system billingowy na potrzeby sieci MVNO, która zostanie uruchomiona początkowo we Francji, a później w pozostałych krajach" - mówi Janusz Filipiak, prezes Comarchu. Najnowszy kontrakt został zawarty z niemieckim operatorem T-Mobile.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200