Netgear chce więcej polskiego rynku bezprzewodowego

Firma Netgear - znana głównie z rozwiązań do budowy sieci bezprzewodowych - planuje ekspansję na rynki Europy Środkowo-Wschodniej i wprowadzenie swoich produktów w większości państw tego obszaru.

Firma Netgear - znana głównie z rozwiązań do budowy sieci bezprzewodowych - planuje ekspansję na rynki Europy Środkowo-Wschodniej i wprowadzenie swoich produktów w większości państw tego obszaru.

W aktywizacji sprzedaży w Polsce istotną rolę ma odegrać utworzone trzy miesiące temu lokalne biuro tej firmy. Producent chce znacznie zwiększyć nakłady na promocje marki Netgear. Systematyczny wzrost sprzedaży jest głównym zadaniem, którego wykonania podjął się Wojciech Karwowski, obejmując stanowisko dyrektora polskiego biura Netgear.

Netgear ogranicza zainteresowanie do rynku sprzętu sieciowego dla odbiorców indywidualnych i małych firm, co w tym drugim wypadku oznacza przedsiębiorstwa wykorzystujące nie więcej niż 150-250 stanowisk komputerowych. Dlatego kluczowe znaczenie dla firmy mają kanały sprzedaży detalicznej i na ich rozwoju Netgear zamierza się skoncentrować. W segmencie detalicznym w Europie Netgear chwali się 30-proc. udziałem w rynku. W Polsce jednak firma musi konkurować z takimi markami, jak: Linksys, D-Link, Belkin, AVM, ZyXEL, które wcześniej weszły na polski rynek i nie zechcą oddać pozycji bez walki.

Netgear ma dwóch dystrybutorów w Polsce: ABC Data i Veracomp. Wojciech Karwowski nie ukrywa jednak, że planuje zwiększenie ich liczby, choć przede wszystkim o tzw. dystrybutorów specjalizowanych, kierujących ofertę tylko do niektórych branż, np. administracji publicznej lub rynku edukacyjnego. Polskie biuro ma obecnie dwóch pracowników i choć planowane jest zwiększenie zatrudnienia, to nie przekroczy ono liczby pięciu osób. Jak mówi Wojciech Karwowski, wynika to m.in. z tego, że wsparcie techniczne dla użytkowników będzie świadczone przez centrum Netgear w Irlandii, gdzie firma zatrudnia także polskich inżynierów.

Konkurenci Netgear

  • AVM
  • Belkin
  • D-Link
  • Linksys
  • ZyXEL
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200