Xerox Polska znów uśmiecha się do resellerów

Xerox Polska zapowiada szybką rozbudowę kanału sprzedaży wykorzystującego sieć firm resellerskich zaopatrywanych w produkty za pośrednictwem dwóch lokalnych dystrybutorów Xerox, a jednocześnie wprowadza nowe modele drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Marzena Tarkowska, nowa prezes Xerox Polska, wdraża nową strategię rynkową. Jednym z jej elementów jest rozpoczęta kilka miesięcy temu budowa kanału resellerskiego. Xerox przyznał już certyfikaty autoryzacyjne 40 nowym firmom, które dołączyły do 12 dotychczasowych partnerów. Do końca roku Xerox przewiduje, że sieć zostanie rozszerzona do 70-80 firm.

Xerox Polska zapowiada szybką rozbudowę kanału sprzedaży wykorzystującego sieć firm resellerskich zaopatrywanych w produkty za pośrednictwem dwóch lokalnych dystrybutorów Xerox, a jednocześnie wprowadza nowe modele drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Marzena Tarkowska, nowa prezes Xerox Polska, wdraża nową strategię rynkową. Jednym z jej elementów jest rozpoczęta kilka miesięcy temu budowa kanału resellerskiego. Xerox przyznał już certyfikaty autoryzacyjne 40 nowym firmom, które dołączyły do 12 dotychczasowych partnerów. Do końca roku Xerox przewiduje, że sieć zostanie rozszerzona do 70-80 firm.

Xerox Polska znów uśmiecha się do resellerów

Marzena Tarkowska, prezes Xerox Polska

Podobną inicjatywę Xerox podjął w 1997 r., tworząc oddział Xerox Channels Group, którego głównym zadaniem było rozwijanie kanałów sprzedaży pośredniej. Oddział ten został zlikwidowany w 2001 r. w czasie gruntownej reorganizacji firmy wywołanej problemami finansowymi. Wówczas też Xerox wycofał z oferty niektóre produkty przeznaczone na rynek konsumencki i SOHO (biura domowe), m.in. drukarki atramentowe i małe urządzenia wielofunkcyjne. Strategia ta powraca, choć w nieco zmienionej formie. Firma ogranicza zainteresowanie do rynku MSP, choć niektóre jej nowe produkty mogą znaleźć odbiorców również w segmencie SOHO, od czego nie odżegnują się przedstawiciele Xeroxa.

Strategia ta ma większe szanse na sukces niż przed laty, gdyż firma zamierza wprowadzić zestaw mechanizmów finansowych wspierających sprzedaż. Z jednej strony będzie to zdecydowana konkurencja cenowa, z drugiej, wprowadza finansowe zachęty dla resellerów, w tym większe niż dotąd marże. Xerox podjął też zobowiązanie, że sprzedaż wszystkich produktów serii Office będzie się odbywała wyłącznie przez partnerów.

Wśród nowych produktów dla MSP są: kolorowa drukarka laserowa Phaser 6110 (1099 zł), monochromatyczna Phaser 3428 (1199 zł) oraz urządzenia wielofunkcyjne WorkCentre 7132 (12 500 zł) i monochromatyczne WorkCentre 4150 (7999 zł). Xerox będzie oferował w sumie 15 różnych modeli sprzętu dla rynku MSP, w tym małe drukarki laserowe za ok. 300 zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200