Metodyka jakości

Większość uczestników konferencji CMMI - Dlaczego powinno Cię to obchodzić bynajmniej nie rekrutowała się z branży informatycznej, lecz firm, którym zależy na wdrażaniu rozwiązań i metodyk zapewniających uzyskanie możliwie wysokiej jakości tworzonych i wdrażanych rozwiązań IT, jak również mierzalności i powtarzalności związanych z tym procesów. Uczestnikami byli więc przedstawiciele banków i firm telekomunikacyjnych.

Większość uczestników konferencji CMMI - Dlaczego powinno Cię to obchodzić bynajmniej nie rekrutowała się z branży informatycznej, lecz firm, którym zależy na wdrażaniu rozwiązań i metodyk zapewniających uzyskanie możliwie wysokiej jakości tworzonych i wdrażanych rozwiązań IT, jak również mierzalności i powtarzalności związanych z tym procesów. Uczestnikami byli więc przedstawiciele banków i firm telekomunikacyjnych.

Główną wartość konferencji stanowiły prezentacje doświadczeń przedstawicieli ośrodków stosujących rozwiązania CMMI w procesach produkcji oprogramowania - zarówno polskich (krakowskie centrum Motoroli), jak i zagranicznych firm stawiających na wysoką jakość budowanych i wdrażanych rozwiązań (DaimlerChrysler, Deutsche Bank, AXA). Prelegenci z tych firm zwracali uwagę, że program podniesienia jakości powinien być realizowany jak każdy inny projekt, przy zachowaniu dobrych zasad i reguł sztuki prowadzenia projektów.

Kluczowa kwestia - warunek, bez którego całe przedsięwzięcie nie ma prawa się udać - to odpowiednia komunikacja i budowanie dobrych relacji z osobami biorącymi udział w procesach wytwórczych oprogramowania. Liczy się również powiązanie procesów poprawy jakości ze strategicznymi celami organizacji, tak by oczywista była harmonizacja priorytetów zarządu z realizowanymi działaniami. Bez tego wszystkie działania zmierzające do poprawy jakości będą jałowe, obliczone na efekt krótkoterminowy, marketingowy.

Computerworld był patronem konferencji CMMI - Dlaczego npowinno Cię to obchodzić, jej organizatorem zaś krakowska firma SoftwareMind.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200