IBM rozwija strategię bezprzewodowego Internetu

Firma podpisała umowy z czołowymi producentami, które mają zaowocować powstaniem zintegrowanych rozwiązań do bezprzewodowej obsługi handlu elektronicznego.

IBM, w ramach rozwijania strategii dotyczącej handlu elektronicznego w bezprzewodowym Internecie, podpisał umowy z firmami Nokia, Motorola, Cisco Systems, Intel, Ericsson, Palm i Symbian. Umowy dotyczą wspólnego tworzenia i wprowadzania na rynek zintegrowanych rozwiązań bezprzewodowego handlu elektronicznego. Nie ujawniono wartości poszczególnych umów.

W ramach porozumienia IBM i Motorola mają opracować otwartą, skalowalną architekturę transmisji głosu i danych dla operatorów usług internetowych i firm świadczących usługi serwowania aplikacji (ASP). Ma ona pozwolić im na tworzenie i dostęp do bezprzewodowych aplikacji i usług.

Z kolei Nokia będzie współpracowała z IBM-em nad rozwijaniem bezprzewodowych usług handlu elektronicznego dla dostawców usług internetowych i firm ASP, wykorzystując swój produkt Artus Messaging Platform. Budową bezprzewodowych sieci dla tych firm ma się zająć IBM we współpracy z Cisco.

Ponadto Big Blue będzie współpracował z Ericssonem, Palm, Symbian i Intelem nad przystosowaniem swojego oprogramowania do działania w ich bezprzewodowych urządzeniach.

IBM zaprezentował również nowy produkt serwerowy WebSphere Everyplace Siute, który współpracuje z bezprzewodowymi urządzeniami zapewniającymi dostęp do Internetu, takimi jak komputery naręczne i telefony komórkowe. WebSphere, działający na unixowych platformach AIX 4.3.3 i Solaris 7, zostanie wprowadzony na rynek w III kw. br. Jego cena nie została podana.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200