Otwarta strategia BMC

W ciągu kilku miesięcy BMC wprowadzi na rynek kilkadziesiąt nowych produktów. Jednym z pierwszych będzie Atrium CMDB 2.0.

W ciągu kilku miesięcy BMC wprowadzi na rynek kilkadziesiąt nowych produktów. Jednym z pierwszych będzie Atrium CMDB 2.0.

Po dwóch latach od zaprezentowania strategii Business Service Management (BSM), BMC zaczyna wprowadzać nową generację produktów. Firma postawiła w szczególności na większe możliwości integracji. "Zdajemy sobie sprawę, że żaden klient nie będzie posiadał wyłącznie naszych rozwiązań. Dlatego staramy się zapewniać maksymalnie możliwość współpracy z produktami innych producentów" - przekonuje Peter Armstrong, odpowiedzialny za strategię korporacyjną BMC.

Komunikacja w cenie

Jednym z pierwszych produktów, który trafi na rynek, będzie Atrium CMDB 2.0, repozytorium danych unifikujące informacje o konfiguracji poszczególnych elementów infrastruktury teleinformatycznej z priorytetami biznesowymi. Harmonijna współpraca świata biznesu i informatyki jest jednym z nadrzędnych celów strategii BSM. "Komunikacja pomiędzy tymi dwoma światami jest kluczowa. Najczęściej bowiem to biznes daje wymagania, które informatyka realizuje. Później okazuje się jednak, że projekt jest bardzo kosztowny. Nikt wcześniej nie pytał po co jest realizowany, ile osiągnięcie danego celu jest warte" - mówi Peter Armstrong. Lepszą komunikację mają zapewniać nowe konsole (dashboards) przygotowane z myślą o kadrze kierowniczej przedsiębiorstw. Oprogramowanie Atrium CMDB 2.0 zbiera i przechowuje dane o konfiguracji zasobów teleinformatycznych np. serwerów aplikacyjnych i WWW, routerów, przełączników czy stacji roboczych oraz zależności zachodzących pomiędzy nimi. Posiadanie CMDB (Configuration Management Database), czyli bazy danych służącej do zarządzania konfiguracją umożliwia bardziej precyzyjne i szybsze reagowanie w razie awarii. Przykładowo, jeśli aplikacja działa wolniej niż powinna (choć w zgodzie z określonym w SLA poziomem), wykorzystując CMDB, możliwe jest prześledzenie pracy aplikacji na poszczególnych elementach infrastruktury IT i wspierających ją komponentów programowych. Silnik bazy umożliwia uporządkowanie danych pochodzących z wielu źródeł i modelowanie różnych rodzajów relacji istniejących pomiędzy komponentami infrastruktury.

Partnerzy i użytkownicy

Atrium CMDB 2.0 obsługuje tzw. federalny model bazodanowy polegający na tym, że oprogramowanie zbiera informacje z wielu źródeł, niekoniecznie przechowując je w jednej monolitycznej bazie. Sfederowane CMDB ma centralną bazę, która ma połączenia z innymi źródłami danych. Dzięki temu nie jest konieczne porzucanie istniejących baz danych i przemieszczanie danych konfiguracyjnych na inny serwer.

Tworzenie kompletnego obrazu informacji o infrastrukturze i zależnościach ułatwić ma także zawarte kilka tygodni temu porozumienie pomiędzy BMC, Fujitsu, HP i IBM. Partnerzy pracują nad wspólną specyfikacją wymiany informacji pomiędzy bazami CMDB i innymi repozytoriami tego typu.

"Ważnym elementem nowej wersji Atrium CMDB mają być także ludzie-użytkownicy, którzy nie byli dotychczas uwzględniani jako element procesów IT. To błąd. Kiedy pojawia się awaria, konieczne staje się automatyczne poinformowanie wszystkich zainteresowanych użytkowników. To daje spore oszczędności w help desku" - przekonuje Peter Armstrong.

TYLKO FAKTY

Wybrane nowości produktowe BMC

  • Atrium CMDB 2.0
  • Discovery
  • Analytics for CMDB
  • Performance Exeption Detector
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200