Notebookowy eksperyment BenQ

Liderowi polskiego rynku notebooków, firmie Acer, przybył kolejny konkurent - BenQ. Notabene firma ta powstała w 2000 r. właśnie w ramach reorganizacji grupy Acer i wydzielenia z niej Acer Multimedia.

Liderowi polskiego rynku notebooków, firmie Acer, przybył kolejny konkurent - BenQ. Notabene firma ta powstała w 2000 r. właśnie w ramach reorganizacji grupy Acer i wydzielenia z niej Acer Multimedia.

BenQ sprzedawał dotąd w Polsce głównie monitory, projektory, napędy optyczne i urządzenia peryferyjne. Już w 2005 r. Krzysztof Sulowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu produktów komputerowych w polskim oddziale firmy, zapowiadał wprowadzenie do oferty również notebooków. W maju br. na polskim rynku pojawiły się cztery tanie, popularne modele komputerów przenośnych BenQ i trzy maszyny wyższej klasy. W dalszej perspektywie firma zamierza wprowadzić kilkanaście notebooków o różnych cenach i parametrach wykorzystujących zarówno procesory Intela, jak i AMD.

Jak mówi Krzysztof Sulowicz, na razie BenQ rozpoznaje rynek. Firma uzna za sukces wejście w tym roku do pierwszej dziesiątki firm sprzedających notebooki w Polsce. Ostrożne są też dalsze plany sprzedaży, które zakładają w perspektywie kilku lat wejście do pierwszej piątki. "Ten rok to eksperyment, a walka o udziały rynkowe zacznie się dopiero w przyszłym roku" - dodaje. BenQ zamierza też zainwestować w promocję marki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200