Brakuje już tylko telefonów

Comverse dostarczy platformę billingową dla operatora P4 planującego debiut w 2006 r.

Comverse dostarczy platformę billingową dla operatora P4 planującego debiut w 2006 r.

Warta ok. 25 mln USD umowa z P4 obejmuje rozwiązanie zbudowane z wykorzystaniem pakietu Total Communication firmy Comverse. Jego głównym elementem jest działająca w czasie rzeczywistym platforma billingowa, zintegrowana m.in. z aplikacją CRM. "Poszukiwaliśmy dostawcy kompletnego rozwiązania. Pozwoli nam to wyeliminować ewentualne problemy wynikające z integracji produktów różnych firm" - mówi Chris Bannister, dyrektor zarządzający P4. "Chcemy, żeby rozwiązanie wykorzystywane w P4 było dla nas rozwiązaniem referencyjnym. To początek większego zaangażowania naszej firmy na rynkach " - dodaje Tuvia Marmarelli, dyrektor Comverse odpowiedzialny za ten region.

W skład Total Communication wchodzi modularna platforma Insight Open Services Environment, na której mogą być uruchamiane usługi komunikacyjne i multimedialne, centrum obsługi wiadomości MMS i SMS, bramka obsługująca transmisję danych i usługi powiadamiania.

Globalnie i lokalnie

Brakuje już tylko telefonów

Tuvia Marmarelli, dyrektor Comverse odpowiedzialny za region Europy Środkowo-Wschodniej

Total Communication ma umożliwić przede wszystkim szybkie wprowadzanie nowych produktów i modyfikowanie oferty w zależności od zachodzących zmian na rynku. Jest ono reklamowane jako rozwiązanie konwergentne, czyli pozwalające oferować nie tylko usługi głosowe, ale także multimedialne proponowane dotychczas wyłącznie przez operatorów telewizji kablowych czy dostawców usług internetowych. "Niewiele firm poza Comverse mogło zaoferować nam takie rozwiązanie. Jej referencje w różnych częściach świata dają tak-że możliwość wykorzystywania doświadczeń innych klientów Comverse" - tłumaczy Chris Bannister.

Comverse to część notowanej na NASDAQ, izraelskiej spółki Comverse Technology. Firma specjalizuje się w oprogramowaniu i systemach do obsługi multimedialnych usług komunikacyjnych. W Europie użytkownikami produktów Comverse są m.in. BT, France Telecom, KPN, Tele2, T-Mobile i Vodafone. Comverse ma oddział w Polsce, w którym pracuje 10 osób. Zajmują się one głównie serwisem produktów wykorzystywanych przez operatorów w Polsce. Z jej systemów poczty głosowej korzystają Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa. W P4 pracuje z kolei 21 specjalistów sprowadzonych przez

Comverse specjalnie na potrzeby tego projektu. Umowa z P4 ma doprowadzić do zwiększenia zatrudnienia w polskim biurze. Tuvia Marmarelli deklaruje także chęć współpracy z polskimi producentami aplikacji. "Oferowana przez nas platforma Total Communication ma charakter otwarty. Zachęcamy wszystkich producentów oprogramowania VoiceXML do współpracy" - mówi.

Czekając na start

System billingowy ma być gotowy w trzecim kwartale br. Komercyjne uruchomienie usług sieci P4 zapowiadane jest na czwarty kwartał. Umowa z Comverse to praktycznie ostatni element technologicznej układanki, która ma umożliwić rozpoczęcie oferowania usług przez P4. Warto przypomnieć, że w styczniu br. spółka podpisała kontrakt o wartości 150 mln euro na dostawę infrastruktury telekomunikacyjnej z chińskim Huawei.

Obecnie brakuje już tylko aparatów telefonicznych. Firma testuje modele różnych dostawców, m.in. Samsung, Nokia, LG i Huawei. P4 czeka także na podpisanie krytycznych - z punktu widzenia biznesowego - umów dotyczących roamingu wewnętrznego. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że zostaną wkrótce podpisane.

Firma nadal poszukuje pracowników, o czym świadczą liczne ogłoszenia w prasie. Obecnie w P4 zatrudnionych jest ponad 140 osób.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200