Software AG Polska: ekspansja w ubezpieczeniach

Jak zapowiada Andrzej Nojszewski, prezes zarządu Software AG Polska, nowa strategia ma już w tym roku doprowadzić do dwukrotnego zwiększenia przychodów w sektorze ubezpieczeniowym. W zeszłym roku wpływy ze sprzedaży do firm ubezpieczeniowych stanowiły 40% obrotów polskiego oddziału, które wyniosły 4 mln euro.

Jak zapowiada Andrzej Nojszewski, prezes zarządu Software AG Polska, nowa strategia ma już w tym roku doprowadzić do dwukrotnego zwiększenia przychodów w sektorze ubezpieczeniowym. W zeszłym roku wpływy ze sprzedaży do firm ubezpieczeniowych stanowiły 40% obrotów polskiego oddziału, które wyniosły 4 mln euro.

Architektura SOA

Nowością w ofercie Software AG jest pakiet crossvision, wspomagający budowę architektury typu SOA. W jego skład wchodzi m.in. rozwijana od kilku lat magistrala usług sieciowych Mediator, repozytorium usług sieciowych i procesów biznesowych CentraSite oraz rozwiązania klasy BPM (Business Process Management).

Software AG Polska: ekspansja w ubezpieczeniach

Andrzej Nojszewski, prezes zarządu Software AG Polska

Crossvision będzie dostępny na rynku w maju br. "Rozwiązanie to ma znacznie ułatwić klientom wdrażanie nowych i usprawnienie istniejących procesów biznesowych w ramach architektury SOA" - mówi Andrzej Nojszewski. "Kluczowym elementem tego pakietu - zwłaszcza dla firm ubezpieczeniowych, które stały się naszym głównym klientem w Polsce - są rozwiązania BPM, umożliwiające definicję i zarządzanie złożonymi procesami biznesowymi, np. likwidacją szkód czy oceną ryzyka. Możliwe jest dokonanie tego w oparciu o istniejące aplikacje udostępniające swoje funkcjonalności w postaci usług sieciowych" - dodaje.

W zakresie architektury SOA Software AG oferuje już usługi konsultacyjne dla dużej zachodniej grupy ubezpieczeniowej, działającej również w Polsce, a także dla jednego z nowych towarzystw intensywnie inwestującego na rynku ubezpieczeń w Polsce.

Projekty w ubezpieczeniach

Software AG ma w ofercie także aplikacje dedykowane poszczególnym branżom, przede wszystkim ubezpieczeniowej. Firma sprzedaje m.in. system Versis - obsługujący tzw. back-office firm ubezpieczeniowych. Na świecie spółka przeprowadziła już ok. 20 wdrożeń tego rozwiązania. Do integracji aplikacji typu front-end - elektronicznych kanałów sprzedaży, portali, systemów dla agentów - służy z kolei pakiet i-Services. Pierwszym polskim klientem na system Versis była Compensa. Wdrożenie rozpoczęto w 2004 r. i zakończono niecały rok później. Równolegle został uruchomiony portal dla agentów na bazie pakietu i-Services. Było to pierwsze jego wdrożenie w Europie. Polski oddział Software AG rozbudowuje ubezpieczeniowe centrum kompetencyjne, w którym pracują konsultanci biznesowi i techniczni oraz programiści. "Przenieśliśmy część wsparcia i rozwoju oprogramowania Versis do Polski. W ten sposób możemy je lepiej dostosować do potrzeb polskiego rynku" - mówi Andrzej Nojszewski. W tym roku zatrudnienie w Software AG wzrośnie do 50 osób (28 na koniec 2005 r.).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200