Portale komunikacyjne
- Krystian Ryłko,
- 01.03.2006
Kiedy już wdrożony system komunikacji IP umożliwia dostęp z różnorodnych urządzeń i każdego miejsca, wówczas pole do popisu mają twórcy aplikacji.
Kiedy już wdrożony system komunikacji IP umożliwia dostęp z różnorodnych urządzeń i każdego miejsca, wówczas pole do popisu mają twórcy aplikacji.
Pracowników, także tych zdalnych, można przypisywać do różnych grup roboczych. Aby umożliwić im pracę zespołową, mają do dyspozycji współdzielony, wirtualny pulpit oraz współdzieloną przestrzeń dyskową. Mogą oni nawiązywać połączenia wideo/telekonferencyjne, także z jednostronnym udziałem konsultanta, który nie jest słyszany przez jedną ze stron. Użytkownicy mogą definiować wygląd pulpitu oraz opcje, dla każdego z urządzeń, które będą wykorzystywać (PC, laptop, PDA, telefon IP z ekranem). Lista kontaktów może być wyświetlana z serwerów LDAP lub prywatnej książki adresowej. Pracownik może wybierać urządzenie, na które będzie przekierowane połączenie lub wiadomość. Użytkownicy telefonów komórkowych mogą łączyć się z numerem telefonicznym portalu i słownie wydawać polecenie, np. telekonferencji z daną grupą roboczą. Aplikacja do obsługi pracy grupowej umożliwia obserwowanie bieżącej listy uczestników oraz udostępnia dokumenty omawiane podczas sesji.