Komputery marki Lenovo w Polsce

Lenovo wprowadza na rynki zagraniczne pierwsze komputery pod własną marką. Niedawno trafiły do USA, w ciągu kilku tygodniu mają pojawić się w Polsce. Dotychczas produkty z logo chińskiego producenta można było nabyć jedynie w Chinach. W pozostałych częściach świata dostępne były maszyny marki IBM.

Lenovo wprowadza na rynki zagraniczne pierwsze komputery pod własną marką. Niedawno trafiły do USA, w ciągu kilku tygodniu mają pojawić się w Polsce. Dotychczas produkty z logo chińskiego producenta można było nabyć jedynie w Chinach. W pozostałych częściach świata dostępne były maszyny marki IBM.

"Na polski rynek trafią cztery modele komputerów przenośnych i cztery modele komputerów stacjonarnych wyposażonych w procesory Intela" - mówi Marek Borówka, dyrektor generalny Lenovo Technology Poland. "Ponadto w kwietniu na rynek trafią nowe komputery z logo IBM - T60 oraz X60, a w maju komputery z logo Lenovo wyposażone w ekrany panoramiczne oraz 12-calowe" - dodaje Marek Borówka. Od 1 maja firma wprowadzi na rynek również produkty sygnowane logo obydwu firm - Lenovo i IBM. Równocześnie z nowymi komputerami na polski rynek trafi także pierwszy projektor Lenovo. Urządzenie oznaczone symbolem M500 waży zaledwie 1,1 kg.

W 2004 r. Lenovo kupiło za 1,25 mld USD od IBM dział zajmujący się produkcją komputerów PC. Obecnie chińska firma to trzeci pod względem wielkości producent komputerów PC. Umowa między IBM a Lenovo wyklucza przez co najmniej pięć lat sprzedaż serwerów z procesorami Intela na rynkach, na których rozwiązania te oferuje IBM.

Regionalne różnice

Komputery marki Lenovo w Polsce

Komputer LENOVO J100

Na rynek w regionie CER (Central Europe and Russia), w którego skład wchodzi Polska, trafią komputery przenośne C100 i komputery stacjonarne linii J100 w czterech różnych konfiguracjach: pierwsze z procesorami Pentium M lub Celeron, drugie z Pentium 4 lub Celeron D. Są one adresowane na rynek małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Udział firmy w chińskim rynku MSP wynosi 26%, jednak w skali globalnej - zaledwie 6%. Znacznie lepiej chińskiej firmie wiedzie się na rynku komputerów dla dużych przedsiębiorstw, gdzie zdobyła 15% udziałów. Rynek MSP jest jednak bardziej atrakcyjny, gdyż rośnie znacznie szybciej.

Według Marka Borówki komputery z logo Lenovo nie odbiegają technologicznie od maszyn z logo IBM. "Posiadają wszystkie zaawansowane technologie znajdujące się w maszynach Think" - mówi. O ich atrakcyjności dla rynku MSP mają decydować narzędzia, które umożliwią użytkownikom obniżenie wydatków na IT, np. funkcja odtwarzania systemu po zawirusowaniu, uproszczone mechanizmy sieciowe i automatyczny system uaktualnień. Ponadto oferują większą liczbę złączy w porównaniu z komputerami IBM Think.

Według informacji podawanych przez amerykańskie media nowe komputery Lenovo mają być tańsze o ok. 10 - 15% w porównaniu z maszynami z logo IBM. Najtańsza wersja komputera desktop J100 ma kosztować 499 USD, natomiast notebooka C100 - 599 USD. "W Polsce ceny dla dystrybutorów nie różnią się tak bardzo od ceny komputerów z logo IBM jak w USA. Wynika to z faktu, że tam komputery Lenovo kierowane są na rynek konsumencki i mikrofirm. W Polsce nie mamy jeszcze typowego modelu przeznaczonego dla konsumentów" - mówi Marek Borówka.

W Polsce bez AMD

Lenovo oferuje dwie wersje komputerów biurkowych: J100 wyposażone w procesory Intela oraz J105 z układami AMD. Jednak w Polsce, przynajmniej na razie, nie będzie modeli J105. "Z pewnością komputery z procesorami AMD cieszyłyby się zainteresowaniem, ale obecnie w regionie współpracujemy wyłącznie z Intelem" - mówi Marek Borówka.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200