Xbox 360 kontra PlayStation2
- (dot),
- 27.12.2005
W listopadzie Microsoft uczynił drugie podejście do rynku cyfrowej rozrywki. Premiera konsoli Xbox 360 wywołała nieporównywalnie większe zainteresowanie niż odbywające się w tym samym czasie pokazy bazy SQL Server 2005 i narzędzi Visual Studio.
W listopadzie Microsoft uczynił drugie podejście do rynku cyfrowej rozrywki. Premiera konsoli Xbox 360 wywołała nieporównywalnie większe zainteresowanie niż odbywające się w tym samym czasie pokazy bazy SQL Server 2005 i narzędzi Visual Studio.
Microsoft wierzy, że tym razem uda mu się zbliżyć do Sony. Rozwój produktu i budowa marki Xbox kosztowały do tej pory 4 mld USD. Jednak Japończycy już za kilka miesięcy przejdą do kontrofensywy ze swoją najnowszą PlayStation3.
Obecnie dominacja Sony nie podlega dyskusji. Liczby mówią za siebie - 90 mln konsoli, dwie trzecie całego rynku gier wideo i zyski kwartalne ze sprzedaży gier na poziomie 70 mln USD. Microsoft gra na razie drugie skrzypce z kilkunastoprocentowym udziałem, trzecie miejsce przypada powoli wypadającej z gry firmie Nintendo.