Dobrze zagrana symfonia

Po wykupieniu przez Sage Group od Matrix. pl działu produktów linii Symfonia, spółka znana teraz pod nazwą Sage Symfonia zachowała dotychczasowe tempo wzrostu. Za sumę szacowaną na 60 mln zł Brytyjczycy przejęli dobrze funkcjonujący dział Symfonia z ponad 35 tys. klientów i ok. 70 tys. użytkowników, przychodami ze sprzedaży wynoszącymi (od kwietnia 2003 r. do marca w 2004 r.) ponad 25,5 mln zł i stabilną pozycją.

Po wykupieniu przez Sage Group od Matrix. pl działu produktów linii Symfonia, spółka znana teraz pod nazwą Sage Symfonia zachowała dotychczasowe tempo wzrostu. Za sumę szacowaną na 60 mln zł Brytyjczycy przejęli dobrze funkcjonujący dział Symfonia z ponad 35 tys. klientów i ok. 70 tys. użytkowników, przychodami ze sprzedaży wynoszącymi (od kwietnia 2003 r. do marca w 2004 r.) ponad 25,5 mln zł i stabilną pozycją.

Ich zadanie było proste - maksymalnie bezproblemowe przejęcie firmy i ewentualna korekta planów rozwoju, tak aby była ona zgodna ze strategią działającego w ponad 20 krajach koncernu, ale nie zaburzyła działania polskiej spółki.

Sądząc po wynikach finansowych Sage Group wywiązał się z postawionego zadania bez zarzutu. W zakończonym w październiku br. roku finansowym Sage Symfonia odnotowała obroty na poziomie 31,8 mln zł. "Niestety nie mogę dokładnie porównać danych dotyczących nas jeszcze jako działu Matrix. pl z tymi uzyskanymi bezpośrednio przez Sage Symfonia, jednak podkreślam, że zachowaliśmy zbliżoną dynamikę przychodów" - mówi Elwira Sokołowska, prezes Sage Symfonia. Do końca września br. firma sprzedała prawie 91 tys. licencji, z czego ok. 33 tys. w ostatnim roku. Jak szacują przedstawiciele spółki, firma ma w tej chwili ok. 36 tys. klientów.

Doskonalenie procesów

Co zmieniło się po zakupie Symfonii przez Sage Group? Przejęcie odbyło się bez redukcji zatrudnienia i nowa firma nadal zatrudnia ponad 200 pracowników. Bez zmian pozostała również liczba partnerów i produktów. "Skupiliśmy się przede wszystkim na doskonaleniu procesów obsługi klienta" - odpowiada Elwira Sokołowska. Od formalnego przejęcia, które odbyło się w maju br., przedstawiciele firmy pracują nad dostosowaniem polskiej spółki do zasad ładu korporacyjnego obowiązujących w - obsługującej ponad 4,7 mln klientów i mającej prawie 23 tys. partnerów - korporacji. Dużo pracy ma także dział marketingu i sprzedaży, który korzystając z pomocy specjalistów z Sage Group wypracowuje nowe metody sprzedaży i utrzymywania klientów.

Jednym z owoców tej współpracy jest oferta rocznego pakietu na uaktualnienia - SYMFOpakiet. W ciągu dwóch miesięcy od wprowadzenia sprzedał się on już w 6 tys. egzemplarzy. "Przejęcie przez Sage Group wzmocniło nas wizerunkowo. Koncern ten wspiera też nas wiedzą, zwłaszcza w zakresie sprzedaży usług wiązanych. Daje również poczucie stabilności finansowej i niezależności od wahań koniunktury typowych dla tego rynku odbiorców" - mówi Elwira Sokołowska.

CRM w Polsce?

Być może Sage Symfonia już w przyszłym roku wprowadzi na polski rynek własny pakiet CRM. Sage Group ma w ofercie trzy tego typu rozwiązania: Act, Sales Logix i Sage CRM przygotowane dla odbiorców o zróżnicowanej skali działalności. Wątpliwości koncernu budzą niewielkie rozmiary rynku CRM w Polsce i związana z tym konieczność dopasowania strategii cenowej do niedojrzałego rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200