Projekt Green staje się Microsoft Dynamics

Przedstawiciele Microsoftu ogłosili, że nowe wersje produktów Microsoft Business Solutions (Great Plains, Axapta, Solomon i Navision) będą dostępne pod wspólną, nową nazwą Microsoft Dynamics. Ma to związek z prowadzonym przez Microsoft Projektem Green. Jak przekonują przedstawiciele firmy, Microsoft szczegółowo przeanalizował sposób działania średniej wielkości przedsiębiorstw.

Przedstawiciele Microsoftu ogłosili, że nowe wersje produktów Microsoft Business Solutions (Great Plains, Axapta, Solomon i Navision) będą dostępne pod wspólną, nową nazwą Microsoft Dynamics. Ma to związek z prowadzonym przez Microsoft Projektem Green. Jak przekonują przedstawiciele firmy, Microsoft szczegółowo przeanalizował sposób działania średniej wielkości przedsiębiorstw.

"W efekcie stało się możliwe dokładne zdefiniowanie drugiego etapu Projektu Green. Etap pierwszy - prowadzony obecnie - polega na pełnej integracji takich produktów, jak Axapta, Navision i CRM z innymi rozwiązaniami Microsoftu - Business Intelligence w SQL Server, Microsoft Office czy technologia SharePoint" - mówi w wywiadzie dla Computerworld online Jacek Chwalisz, MBS Business Group Leader w polskim oddziale Microsoftu.

Określone role

Najbardziej charakterystyczną cechą produktów linii Microsoft Dynamics będzie wstępne zdefiniowanie 50 podstawowych ról biznesowych, charakterystycznych dla poszczególnych stanowisk w firmie. Dzięki nim każdy pracownik będzie miał dostęp dokładnie do tych informacji, których potrzebuje i za które odpowiada. "Dotyczy to zarówno informacji strukturalnych stanowiących element systemu ERP, np. dane faktury czy zamówienia, jak i informacji niestrukturalnych, jak dokumenty czy arkusze kalkulacyjne, nad którymi pracuje wybrana grupa pracowników" - wyjaśnia Jacek Chwalisz.

Microsoft zapowiedział także premierę nowego zestawu produktów dedykowany dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw o nazwie Midsize Business Center. Pojawić się mają one na rynku po premierze serwerów z serii Longhorn, a więc najwcześniej w 2008 r. Pakiet ten ma się składać z zestawu produktów i usług, w tym: Microsoft Dynamics, Microsoft Office System (łącznie z dodatkowymi aplikacjami dla Windows SharePoint Services) oraz zestawu produktów infrastrukturalnych znanych pod kodową nazwą Centro (serwer Windows Longhorn, serwer Exchange następnej generacji i technologie związane z bezpieczeństwem i zarządzaniem infrastrukturą). W skład usług dostępnych poprzez witrynę internetową w Midsize Business Center wejdą narzędzia i materiały umożliwiające przygotowanie i poprowadzenie projektu związanego z migracją i wdrożeniem tego pakietu.

Nowe pakiety

Już teraz Microsoft udostępnił dla małych i średnich firm dwa nowe produkty - Microsoft Office Small Business Accounting 2006 i Microsoft Office Small Business Management Edition 2006, które umożliwią małym firmom zarządzanie sprzedażą, działalnością marketingową i finansami. Zostały one wyposażone w interfejs zgodny z pakietem Office. Data pojawienia się tych produktów w Polsce nie została jednak jeszcze ustalona.

Partnerzy Microsoft stworzyli już 75 rozszerzeń do tych produktów, dodając takie funkcjonalności, jak kadry-płace, obsługa kart kredytowych i czeków czy elektroniczna komunikacja z instytucjami finansowymi. Produkty te będą dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży Microsoft: jako OEM razem z komputerami, w sieci partnerskiej, a także w sieciach detalicznych i w Internecie. Cena licencji z roczną subskrypcją wynosi 149 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200