IT w centrum zmian

''IT nie może być służbą pomocniczą biznesu, musi być częścią tego biznesu. Służbę pomocniczą można wynająć na zewnątrz'' - przekonywał Marek Walczak, dyrektor Departamentu Systemów Informacyjnych w Fortis Banku w trakcie dyskusji panelowej na IBM Forum 2005, którego Computerworld był patronem.

''IT nie może być służbą pomocniczą biznesu, musi być częścią tego biznesu. Służbę pomocniczą można wynająć na zewnątrz'' - przekonywał Marek Walczak, dyrektor Departamentu Systemów Informacyjnych w Fortis Banku w trakcie dyskusji panelowej na IBM Forum 2005, którego Computerworld był patronem.

"Dlatego niezwykle istotna jest skuteczna komunikacja. Szef informatyki musi mówić językiem biznesu, w przeciwnym razie pozostanie niezrozumiany. Tymczasem mówienie prostym językiem, bez niezrozumiałych technologicznych sformułowań jest trudne" - dodał.

Dyskusja, w której uczestniczyli również Sławomir Kierner, członek zarządu, dyrektor IT na Polskę i kraje bałtyckie w Procter & Gamble Operations Polska, oraz Iwona Bartczak, redaktor naczelna magazynu CIO, stanowiła komentarz do wystąpienia Dariusza Dumy, dyrektora generalnego Chiltern Consulting poświęconego uwarunkowaniom bycia liderem zmian w organizacji. Warszawskie spotkanie dla klientów i partnerów zorganizowane przez polski oddział IBM stanowiło też okazję do dyskusji na temat roli informatyki w przedsiębiorstwie oraz najlepszego sposobu wykorzystania zasobów teleinformatycznych.

Podczas IBM Forum dyskutowano także na temat nakładów przeznaczanych przez przedsiębiorstwa i instytucje na nowe technologie. "Obecnie inwestycje informatyczne w firmach wynikają głównie z potrzeby wzmocnienia organizacji w czterech obszarach - elastyczności funkcjonowania, zarządzania ryzykiem operacyjnym i systemami bezpieczeństwa, zarządzania informacjami oraz w zakresie optymalizacji środowiska IT. Wskazało na nie ponad 450 prezesów i członków zarządu wiodących światowych firm, którzy wzięli udział w przeprowadzonym przez nas badaniu IBM Global CEO Survey" - mówił Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny IBM Polska.

Badanie IBM Global CEO Survey zostało przeprowadzone przez IBM Business Consulting Services oraz IBM Institute for Business Value. Miało na celu zidentyfikowanie obszarów wymagających usprawnienia w największych globalnych firmach. Cztery wskazane przez ankietowanych obszary wykorzystano jako tematy dla sesji tematycznych, które prowadzone były m.in. przez partnerów IBM.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200