Kody RFID w TNT

Firma kurierska TNT przygotowuje się do wdrożenia technologii bazujących na elektronicznych metkach. Dzięki nim chce usprawnić procesy logistyczne.

Firma kurierska TNT przygotowuje się do wdrożenia technologii bazujących na elektronicznych metkach. Dzięki nim chce usprawnić procesy logistyczne.

TNT zakończyła pierwszy etap testów w USA, Chinach i kilku krajach europejskich. Od końca 2004 r. koncern TNT prowadził testy systemów RFID (Radio Frequency Identification) z wybranymi klientami z różnych branż. Objęły one wszystkie trzy obszary działalności firmy: usługi kurierskie, logistyczne i pocztowe. Jak twierdzi zarząd TNT, technologia RFID jest bardzo obiecująca. Oszczędności wynikają z możliwości szybkiej identyfikacji towarów, redukcji związanych z tym błędów i efektywniejszego monitorowania przesyłek. TNT rozpoczęło drugą fazę testów technologii RFID wraz z firmami z branży przemysłowej. Jeśli elektroniczne metki na szerszą skalę zainteresują klientów w Polsce, to z czasem TNT wdroży obsługujące je rozwiązania także w naszym kraju.

RFID jest alternatywą wobec najpopularniejszych obecnie kodów kreskowych wymagających jednak ręcznego skanowania. Technologia ta dostarcza kompleksowych informacji na temat przesyłki, m.in. jej specyfikacji, aktualnej lokalizacji, nawet czasu jej pobytu w centrum przeładunkowym. W przypadku TNT, etykiety RFID mogłyby być umieszczone na paczkach i kontenerach zbiorczych, umożliwiając firmie jeszcze większą niż dziś kontrolę nad transportowanymi przesyłkami oraz zmniejszenie ilości manualnej pracy niezbędnej przy standardowym skanowaniu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200